Takk for svar!
Jeg skal sjekke andre tråder allerede i dag!
I går kveld fyrte jeg opp Google Earth for å se om jeg fant noe som så litt morsomt ut. Fant ut at opp langs svartediket og opp til demningen ved Tarlebø burde være en god tur å starte med. Så i morges spratt jeg opp i skumringen (kremt...okey, det var kl 8!) og satte avgårde fra min ringe bolig på Danmarksplass.
Jeg hadde akkurat begynt å blitt varm i trøya og kommet med inn til enden av Svartediket da bakdekket pungterte! Så turen ble avbrutt, jeg syklet og pumpet (2 min sykling 2 min pumping...) meg ned til byen og leverte sykkelen der den ble kjøpt i går.
Nå venter jeg bare på å få den tilbake. Får vel kjøpe meg et førstehjelps-kit for sykkelen når jeg henter den. Trenger ekstra slange og dekkspaker. Noen med mer erfaring som kan anbefale mer jeg bør ha med meg på vanlige turer?
Sykkelen er en Everest Canyon. Skal bruke den til trening i vinter fram mot det store målet neste år: Bergen-Voss. Regner med å kjøpe meg en racersykkel et stykke etter jul. I mellomtiden er en offroadsykkel praktisk både prismessig, treningsmessig og så går det jo an å sykle til og fra jobb uten å leve i angst for å ødelegge noe på brosteinen