Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Gel og bar-spørsmål.

Gel og bar-spørsmål. #437162 23/08/2007 16:47
MadsL Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Hei.
Hadde egentlig tenkt til å droppe det, men plutselig sitter jeg her med en pose full av Maxim-produkter. Etter litt lesing her og der virker det som en selvfølge at man inntar dette på ritt som Birken.
Men jeg har aldri tatt slikt før. Er det dødens pølse å prøve seg for første gang på lørdag (som jeg har hørt) eller er det ufarlig å ta en gel eller to i løpet av rittet?
Burde jeg evt. ta meg en tur i kveld eller i morgen for å teste ut? I såfall bør jeg vel teste en to-tre-fire stykker?
Hva anbefaler du?

Re: Gel og bar-spørsmål. [Re: MadsL] #437180 23/08/2007 17:57
N
nesquick Offline
Fersking
Fersking
N
Det finnes større Maxim-eksperter her enn meg, men jeg drister meg likevel til å svare. Standard-rådet er at du skal ikke "eksperimentere med nye ting" i det som kanskje er et av sesongens store mål for deg. Det gjelder definitivt i matveien. Men, likevel kan du jo kanskje bruke hodet littegrann. Dersom kroppen din ikke er spesielt fintfølende når du trener tungt eller belaster hardt, bør det gå bra med en bar eller to. Men gulper du og brekker deg FØR du inntar mat, ville jeg holdt meg unna gel-testing lørdag.

For min del går bars og gel bra. Jeg har testet ting før jeg har forsøkt det i løp, men det blir uansett ikke helt det samme. Jeg tviler på at du har tenkt deg ut på en 4timers knallhard tur imorgen bare for å sjekke at kroppen din aksepterer Maxim.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt med meg et par barer, og holdt meg unna gel'en.

Re: Gel og bar-spørsmål. [Re: nesquick] #437183 23/08/2007 18:02
bullet Offline
Besatt
Besatt
eller ha med en gel og trøkke innpå den siste mila hvis det trengs. tviler på at magen rekker å slå seg vrang på så kort tid...ellers er jeg enig i svaret over, dumt å eksperimentere med nye ting i ritt.

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Gel og bar-spørsmål. [Re: nesquick] #437184 23/08/2007 18:03
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Sitat: nesquick
Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt med meg et par barer, og holdt meg unna gel'en.

Der er vi alle forskjellige. Gel er ikke noe problem for meg, men jeg klarer ikke få i meg energibarer. Ikke det at magen slår seg vrang, men konsistensen er så ekkel og smaken det samme. Pleide før alltid å ha med en bar, men fikk liksom bare ned halvparten og satt med vond smak i munne lenge etterpå. Ikke moro.

Nå bruker jeg BIXIT FULLKORNSBAR. Det er omtrent 120 kcal i en av de åtte pakkene som ligger i esken, så man trenger litt flere sånne for å dekke behovet for en bar. Men det smaker godt, noe jeg synes er det viktigste.

På slutten av rittet er det gel som gjelder. Man skal ha ganske fintfølende mage for at en gel på slutten av rittet får noen effekt, men jeg kan forstå at noen mager ikke liker å bli foret på gel i fire timer ICON_SMILE

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Gel og bar-spørsmål. [Re: bjerkseth] #437202 23/08/2007 18:31
N
nesquick Offline
Fersking
Fersking
N
Jeg har ikke noe problem med gel, derfor så lenge jeg er meg så kommer jeg til å ha med både gel og barer. Men mitt inntrykk er at det er flere som får trøbbel med gel enn med barer. Derfor var rådet mitt som det var. Men såklart; folk er forskjellige, og man må jo se an hva som funker ellers. Klarer man ikke få ned noe særlig som skal tygges, er jo gel å foretrekke.

Re: Gel og bar-spørsmål. [Re: nesquick] #437226 23/08/2007 19:09
MadsL Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Takk for svar.
Da tror jeg at jeg prøver meg på en bar eller to i løpet av rittet og smeller innpå en gel eller to mot slutten hvis jeg føler for det. Regner med å bruke minst fire timer på rittet.
Magen min pleier å være gem. Tror det er større sjanse for at jeg blir dårlig i buken av nerver FØR rittet enn pga gel/bar underveis...
Vi får se!:-)

Re: Gel og bar-spørsmål. [Re: MadsL] #437232 23/08/2007 19:16
R
Rolf Offline
Veteran
Veteran
R
Sitat: Bakst

smeller innpå en gel eller to mot slutten hvis jeg føler for det.

Hvis du greier å hive innpå en bananbit eller to, så virker dette ihvertfall roende på magen min når den er full av gel.

Selv ville jeg ikke turt å eksperimentere med dette på rittet. Selv om det er blodsukker-galskap ville jeg knertet en i kveld eller kanskje morgen tidlig, og verifisert at ikke magen går helt i spinn... Bare sånn for sikkerhets skyld hvis du virkelig skal bruke det på lørdag

Rolf

Re: Gel og bar-spørsmål. [Re: Rolf] #437300 23/08/2007 21:06
MadsL Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Jeg tok en rolig tur i kveld der jeg tok en gel og drakk en drøy liter med sånn pulver. Det var ikke noe stress i det hele tatt.

Moderator  support