Jeg sender gode tanker fra Sandnes, det hørtes ganske kjipt ut. Det eneste jeg kommer på til trøst er at den lårhalsen i hvertfall ikke kommer til å brekke igjen.
auau, minnet meg om en gang da jeg var på bedriftskamp i foppal for noen år siden. Den ene spilleren kolliderte med keepern og fikk lårhalsbrudd. Det smalt høyt, men den ulykksalige skreik høyere. God bedring!
Så det var dette det gikk rykte om på radioen til sykkelbudene. Det burde blitt lagt en sykkeltrasè fra brygga og over Rådhusplassen. Mye gående, syklister, biler, trikker og trikkeskinner. Du er ikke førstemann som tryner der. God bedring!
Det burde blitt lagt en sykkeltrasè fra brygga og over Rådhusplassen. Mye gående, syklister, biler, trikker og trikkeskinner.
Jeg tror ikke det er mulig å endre på hele Rådhusplassen, men området der ulykken skjedd er jo ekstremt ulykkesutsatt, og en prima kandidat for opprydding.
Hvilke naive nisser var det som syntes det var en god idé å kombinere (tilsynelatende) gågate, trikketrasé, og vei (med biler og sykler)?
De samme naive nissene som planlegger sykkelfelt som om vi syklister sykler rundt med et death wish-stempel i panna. Sykkelfelt som slutter rett i en 15 cm høy fortauskant f.eks.
hele strekningen fra hjortneskaia til bjørvika er noe herk!!! heretter blir det kun ræcer på landeveien for min del.
siste status fra sykesengen er at jeg har vært ute i sola i hele dag og spankulert på korte turer med krykker.
sykemeldt i minst to uker (må trene, trene, og trene - da passer det dårlig med kontorstol) og må gå på krykker i 3 måneder. humøret er tilbake på topp og i morgen blir jeg skrevet ut og får til og med lov å dra i bryllup (får kun lov å danse etbensvarianten av riverdance + ta backspin)
Titaskruer ja. Noen som vet om jeg må jeg ha papirer for å komme meg gjennom sikkerhetskontrollen resten livet nå?
Siden det sitter tre skruer der ville ihvertfall jeg fått meg en stempla erklæring, også med noen linjer engelsk tekst. Tror ikke du skal få noen som helst problemer, men en kan aldri vite i disse tider.
Ja men det spørs hvor stort original bildet er, dessuten må en ha et bilde som har personopplysningene dine prega inn, som regel i bunn av bildet.
Jeg mener å ha sett ett lite laminert kort i kredittkortstørrelse med tilsvarende opplysninger. Om det var noe dama hadde laget selv og fått sykehuset til å stemple og signert kan jeg ikke si.
De skruene blir neppe registrert i sikkerhetskontrollen, jeg har en arm som er skrudd sammen og det har aldri vært noen problemer, jeg vet ikke om titan blir registrert av metalldetektorene.
Det er mange faktorer som spiller inn, blant annet hvilken type portal som benyttes. Jeg kan vel si at de blir ikke mer "snille", om en kan bruke det uttrykket.
Jeg er redd du blir skuffa. Selv har jeg en 6 cm plate og 9 skruer i medisinsk stål i høyre overarm, men det har aldri slått ut i sikkerhetskontroll. Jeg var litt skuffa i starten, men nå syns jeg egentlig det er like greit. Værre er det at jeg ikke fikk titan. Det er liksom hakket kulere enn stål...
Redigert av btm; 27/08/200713:19. Rediger grunn: Fordi jeg var milevis bak alle andre med å svare her...
Som sagt det er mange faktorer som spiller inn, og jeg får ikke lov å fortelle hvorfor.
Om du eller andre ikke gir utslag i en portal, men blir plukka ut til stikkontroll med en metalldetektor kan det jo hende du må avdekke ned til bar hud. Så fint det hadde vært med et lite kort som forklarte.
legen på sykehuset mente at et kort som dokumenterer dette vil ha liten verdi - først og fremst fordi 99,999% av verdens flyplasspersonell aldri har hørt om han eller Bærum sykehus.
Proft! Det kan jo ikke skade heller, så ganske utrolig at han ikke gadd å lage en liten attest. Det tok meg et halvt minutt å få attest på insulinsprøytene jeg ville ha i håndbagasjen i stedet for i den innsjekkede bagasjen. Ser ikke at det er noe vanskeligere med dette.