Har kjøpt meg en Hollowtech II til byggeprosjektet mitt. Bør jeg holde meg til Shimano, eller kan jeg fortsatt vurdere Sram? Noen formening om hva som er best? (mest trøbbelfritt)
Redigert av Geirc; 20/08/200715:36.
Re: Bør jeg bruke Shimano gir til min nye XT krank?
[Re: Geirc]
#43545720/08/200716:00
På frontgiret har jeg valgt Shimano. Jeg har hørt noen si at x-gen frontgiret ikke girer så bra ned og noe om at vaiervinkelen ikke var så bra. Om dette er riktg vet jeg ikke. Shimano sine frontgir er gjerne lettere. Shimano er et sikkert valg, men Sram fungerer nok bra det også. Noen synes kanskje at Sram sitt forgir ser litt klumpete ut.
Pass bare å få et gir som har riktig kapasitet, så blir det bra.
Re: Bør jeg bruke Shimano gir til min nye XT krank
[Re: kst]
#43552620/08/200718:26
Bare du får bakgir med riktig total kapasitet så fungerer det. Har du frks Sram XO short cage tror jeg giret brekker fort hvis du har tyngste gir framme, og letteste gir bak!
William
[Re: Williamaas]
#43553620/08/200718:56
Har blanda Sjram og sjimano i mange år, og det er ikke noe problem så lenge du kan justere gir. Min erfaring er at sjramsjedene er litt mer holdbare enn sjitmano. T
[Re: YnotGorilla]
#43560120/08/200720:39
Har blanda Sjram og sjimano i mange år, og det er ikke noe problem så lenge du kan justere gir. Min erfaring er at sjramsjedene er litt mer holdbare enn sjitmano. T
Motsatt erfaring av de fleste andre, altså. Og giringen fungerer bedre med shimano-kjede.