|
Mobiltelefon - erfaringer med Nokia N95??
|
Mobiltelefon - erfaringer med Nokia N95??
16/08/2007 18:04
|
maddog
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Mobiltelefonen jeg har nå takker snart for seg. Jeg skal derfor ha en ny telefon.
Nokia N95 er et av alternativene som jeg vurderer. Den har det jeg trenger til bruk som jobbtelefon (synkronisering av kalender/mail etc). I tillegg en har den mediaspiller, GPS og et bra (mobil)kamera. Rett og slett en telefon med bra spesifikasjoner, MEN det jeg lurer på er batterilevetiden. I de testene jeg har lest så nevnes det at batteritiden er dårlig. Tester trenger jo nødvendigvis ikke å reflektere virkeligheten så derfor håper jeg noen eiere av denne mobilen har nyttige erfaringer/synspunkter: Hvordan er egentlig batteritiden på N95? Hvor ofte er det nødvendig å lade?
|
|
|
Re: Mobiltelefon - erfaringer med Nokia N95??
[Re: maddog]
16/08/2007 18:57
|
Tallak
Ivrig
|
Ivrig
Ja, den ER dårlig, og regn med en lader i bilen, en på kontoret og et par her og der hjemme..
Avhengig av bruk såklart, men jeg lader minst en gang om dagen ved normal bruk (sannsynligvis godt over middelnivå)
Ellers er telefonen helt knall, og mye raskere i bruk enn for eksempel N80. Kan anbefale telefonen sålenge du ikke bor langt fra en stikkontakt..
A- (og så kan du jo installere sportstracker og få GPS logg på sykkelturene dine som du kan legge inn i google earth. FiffiG!)
InstaVIMEO2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
|
|
|
[Re: Tallak]
16/08/2007 19:34
|
MortenML
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg er veldig godt fornøyd med alt bortsett fra batteriet. Må lades hver annen/hver dag avhengig av bruk.
GPS-funksjonen er super. Ble brukt i bilen hele sommerferien gjennom Tyskland og Danmark. Et abonnement på "veivisning", sugekopp i vinduet + lader og du er i gang. Helt prikkfri fra start til slutt. Jeg har prøvd en rekke biler med innebygget navi, og denne var minst like god som de beste, til en brøkdel av prisen.
/mitch
Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
|
|
|
[Re: MortenML]
17/08/2007 05:17
|
skibum
Besatt
|
Besatt
GPS-funksjonen er super. Ble brukt i bilen hele sommerferien gjennom Tyskland og Danmark. Et abonnement på "veivisning", sugekopp i vinduet + lader og du er i gang. Helt prikkfri fra start til slutt. Jeg har prøvd en rekke biler med innebygget navi, og denne var minst like god som de beste, til en brøkdel av prisen. Har du det samme inntrykket her hjemme? Jeg testet en kompis sin, og GPS-mottaket var mildt sagt unøyaktig! I følge den kjørte jeg faktisk 100 meter til høyre for veien og 3-500 meter lengre bak enn det jeg faktisk var. For dere som er kjent på Valentinlyst så passerte jeg faktisk rett gjennom Eberg skole, altså ikke bare på dirt-banen  (På GPS'en altså)
Redigert av skibum; 17/08/2007 05:18. Rediger grunn: Oppklaring
|
|
|
[Re: skibum]
17/08/2007 06:35
|
kmidd
Avhengig
|
Avhengig
GPS'en er treig & unøyaktig. Batterikapasiteten er latterlig dårlig. Og om du er vant med å skrive sms med SE, vil N95 kunne være årsaken til endel frustrasjoner. Ellers en strålende telefon. Jeg vurderer å finne fram igjen min pensjonerte K750i...
|
|
|
[Re: skibum]
17/08/2007 10:32
|
MortenML
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
GPS-funksjonen er super. Ble brukt i bilen hele sommerferien gjennom Tyskland og Danmark. Et abonnement på "veivisning", sugekopp i vinduet + lader og du er i gang. Helt prikkfri fra start til slutt. Jeg har prøvd en rekke biler med innebygget navi, og denne var minst like god som de beste, til en brøkdel av prisen. Har du det samme inntrykket her hjemme? Jeg testet en kompis sin, og GPS-mottaket var mildt sagt unøyaktig! I følge den kjørte jeg faktisk 100 meter til høyre for veien og 3-500 meter lengre bak enn det jeg faktisk var. For dere som er kjent på Valentinlyst så passerte jeg faktisk rett gjennom Eberg skole, altså ikke bare på dirt-banen  (På GPS'en altså) Samme inntrykk her hjemme. Nøyaktig og kjapp. Jeg har oppgradert firmwaren. Mulig det er årsaken.
/mitch
Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
|
|
|
[Re: Tallak]
17/08/2007 13:32
|
maddog
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Ja, den ER dårlig, og regn med en lader i bilen, en på kontoret og et par her og der hjemme.. Definisjonen på MOBILtelefon blir litt utvannet hvis man må være i nærheten av en lader ofte. Man kan vel få ned batteriforbruket ved å skru av 3G, nedjustere lysstyrken på skjermen etc, men jeg tror allikevel jeg går for en annen telefon.
|
|
|
19/08/2007 13:28
|
Trygve_
Besatt
|
Besatt
N95 var en av de mobilene som ble kjørt på test hos oss (BBS) for valg av ny bedriftstelefon. Flere av de som var med i testen måtte lade telefonen utpå ettermiddagen, selv om den hadde vært ladet iløpet av natten før.
Valget internt falt på HTC S710, men den har ikke GPS.
Men N95 hadde blitt valgt blant de telefonene som ble testet, hadde det ikke vært for batteriet. Og de ekstrabatteriene som selges som tilleggsutstyr er faktisk det eksakt samme batteriet - så ikkeno å hente på en oppgradering heller.
|
|
|
19/08/2007 14:34
|
FuzzyLogic
Bah..
|
Bah..
Min innvending mot n95 er byggekvalitet. Tar ikke lange tiden før den begynner å knirke og virker slarkete. Dette gjelder slider og linsedeksel under. For å være en så dyr telefon så synes jeg dette er dårlig Men selve HW er jeg kjempefornøyd med. Jeg er også imponert over batteriet. Seriøst , en tlf med slik kraft bruker strøm. Bruker du gsm nett fremfor 3g og slår av wifi søking når du ikke trenger det så holder mitt batteri knapt 3 dager. Eksempel: oppladet fredag morgen, glemte lader da jeg reiste vekk for helgen og den hadde strøm da jeg kom hjem søndag kveld. Brukte den da til bilder/film, noen samtaler og litt nettsurfing over wifi. Med denne saken har jeg funnet ut at det er MANGE åpne nettverk rundtom. Mye gratis surfing... GPS har funket ok for meg, ikke noen grove feilvisninger. Finnes gratisprogram som har taledireksjoner hvis du ikke vil betale for nokia sin premium løsning. Jeg har også siste tilgjengelige firmware. Litt morsomt å chatte på skype overalt og....
Så alt i alt er jeg fornøyd, men jeg trekker mye ned for byggekvaliteten. Dette virker som et problem for nokia, en kamerat har n93 og den er plastic fantastic....
|
|
|
|
|