En liten endring av userContent.css og Arena på Terrengsykkel ser helt annerledes ut. Ingen toppannonse og grums over toppnavigasjonen, ingen venstre eller høyremarg og teksten i den litt mer luftige og lesbare Verdana.
Redigert av deCadence; 15/08/200713:46.
/mitch
Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Re: Jeg er så glad jeg bruker Firefox!
[Re: MortenML]
#43353115/08/200713:49
Kan du beskrive endringen i detalj? Jeg kunne godt tenke meg å bli kvitt menyen til venstre når jeg er inne i forumet (Om oss, Utflukt, ...), det ser jeg du har gjort.
[Re: Arne_And]
#43353315/08/200713:50
Filen lagres som vanlig tekstfil med filnavnet userContent.css her: C:\Documents and Settings\[bruker]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\[id]\chrome
/mitch
#43354215/08/200714:01
Skal jeg bare legge til de linjene i userContent.css som ligger her: C:\Documents and Settings\XXXXX\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\XXXXX\chrome
Jeg gjorde endringene i denne fila, og det gjorde ingen forskjell.
Dessuten: vil dette bare påvirke terrengsykkel.no? Endringene så litt generiske ut.
#43354315/08/200714:04
Du må lukke og starte FF på nytt. Endringene er relativt generiske, men har ikke innvirkning på annet enn Arena på terrengsykkel.no. De kan selvsagt innvirke på andre nettsteder med samme klasse-/id-navn.
/mitch
Re: Jeg er så glad jeg bruker Firefox(eller Opera)
#43354715/08/200714:11
Hm, jeg prøvde å lukke og åpne, men det funket ikke. Hjemme virket det med en gang. Får feilsøke i morra, pølsefingrene har sikkert gjort noe galt igjen.
Aaaah, deilig å ha forum i full bredde! Takk for tipset!!
Redigert av Arne_And; 15/08/200718:49.
#43385616/08/200707:08
Jeg var litt skeptisk til det nye utsende i starten, men nå som jeg har sovet på det synes jeg det er mye bedre. Hva skulle man ha gjort uten et forum som forteller man hvordan det samme forumet kan oppleves på en enda bedre måte
- Espen -
"Man angrer aldri på en dårlig tur, bare de gode man går glipp av"
[Re: Thorst]
#43390016/08/200707:53
Tillater meg forøvrig å påpeke at jeg har akkurat samme skjermbilde takket være utelukkende bruk av FirefoxŽ Ad-Block Plus. Fjerner man terrengsykkel.no-ikonet øverst til venstre, utfolder seg websiden på meget harmonisk og tiltalende vis over en 22" widescreen skjerm.
Igjen må jeg prise meg lykkelig over å bruke Firefox. Uten denne hadde jeg for lengst fått et balltre i bakhodet av overkommandoen i mitt matriarkalske hjem, dersom jeg hadde blitt tatt på fersken mens jeg glaner på Master Johnsens frimodige welding chick.
Tillater meg forøvrig å påpeke at jeg har akkurat samme skjermbilde takket være utelukkende bruk av FirefoxŽ Ad-Block Plus. Fjerner man terrengsykkel.no-ikonet øverst til venstre, utfolder seg websiden på meget harmonisk og tiltalende vis over en 22" widescreen skjerm.
Martin
Jeg prøvde det, men da fikk jeg fortsatt menyen til venstre for forumet (den som er med i min screen-shot men ikke i deCadence sin). Har du fått fjernet den også?
#43394716/08/200708:49
Litt gusjegrønn farge må man jo ha på skjermen - hvordan skal sjefen på jobben ellers vite at han ikke skal forstyrre meg, når jeg for engangs skyld holder konsentrert på med noe?
På den annen side sikrer den kjapp tilgang til andre terrengsykkel.no-sider, slik at man slipper å legge dem inn under bokmerker.
En glimrende løsning hadde jo egentlig vært, dersom søk-funksjonen igjen hadde blitt plassert under menyen, da hadde man spart inn en god del plass på høyresiden.