Hei! nytt medlem her, ville bare si att dette er ett glimrende forum med hensyn til info ang. sykler/sykling!
Så til saken: etter en økende interesse for nemlig sykling, og da gjerne av type sti/røft terreng så har jeg begynt å gå med tanker om å kansje investere i nytt, og lurer derfor på heldempet...
Men samtidig så er jeg spent på hvordan en slik sykkel blir å sykle på grus, periodevis asfalt(kun korte strekninger) osv.?
Man må jo komme seg frem til skogen og stiene og ja dere vet...
Skulle gjerne hatt litt tilbakemelding på minus-sider og pluss-sider med en heldemper, type sykler jeg har sett på er Specialized Enduro SL Comp FSR-har lest både gode og dårlige ting om denne,mest pga. den nye gaffelen, Trek Fuel-typer og Scott spark 20/30,(ser for meg att disse kan være på den dyre siden men..)
Dette er vel mest for å gi en pekepin, er ikke låst fast på noen av disse.
Utstyrmessig så ville jo ett XT-nivå være mer enn greit nok, er ikke så ille viktig bare vekten på sykkelen holder seg på ett ok-nivå og ting tåler litt juling.
Regner jo også med att disse ligger i en høyere vekt-klasse enn sykler med "vanlig"-ramme, ettersom de fleste produsentene er sparsomme med vekt-tall så har jeg kun funnet ut att disse ligger i 12-14Kilo-klassen, hvilket for meg er helt ok..
Kan jo se fordelen med en fulldemper der vi vanligvis sykler nå, i og med att Everest-Climberen jeg har nå, kommer litt til kort og får litt juling;)
Men ett annet dilemma er jo att i den prisklassen så er det sabla mye gromt som ikke er heldempet også!
Kom gjerne med råd om sykkel/erfaringer, ettersom jeg er på scratch og har fryktelig lyst på en oppgradering:)
Prøvde å søke først..
Redigert av Ekis; 13/08/2007 02:27.