Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Planlegger kjøp av en trek fuel ex 8

Planlegger kjøp av en trek fuel ex 8 #431656 12/08/2007 10:35
Jak Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Har drevet med stisykling i noen år nå, og har funnet ut at tiden er moden for å bytte til en noe dyrere sykkel enn den jeg alt har. Det jeg er ute etter er en sykkel som er god til å sykle raskt på teknisk krevende sti (for eksempel som i en rundbane), men som også vil fungere til grusvei. Jeg ser for meg at en Trek Fuel EX8 skal kunne fungere godt til mitt bruk, og i tillegg gi meg muligheten til å prøve meg på litt lett freeridesykling.

Det jeg lurer på er om noen her inne har noen erfaringer i forhold til denne sykkelen, og kan si noe om for eksempel hvordan bakdemperopphenget fungerer i forhold til tråkkeeffektivitet og slikt. Evt. om det finnes noen andre fulldempere i nogenlunde samme prisklassen som duger til det bruket jeg har skissert over.

Svar mottas med takk ICON_SMILE

Re: Planlegger kjøp av en trek fuel ex 8 [Re: Jak] #431724 12/08/2007 14:45
rob1 Offline
Avhengig
Avhengig
Ex8 er den desidert morsomste sykkel jeg har syklet på.Det finns jo mange varianter på samme tema av stisykler.Du gjør ingen feil ved å velge 8èrn.Funker bra på ritt og,for du kan låse helt foran og bak.(asfalt feks)Akkurat nå har jeg på tunge dekk(maxxis minion),helt perfekt på våte røtter og stener.Ved tørt føre har jeg på lettere dekk.(conti speed king 2,3).Lykke til med kjøp,konge sykkel

fart før ferdighet
Re: Planlegger kjøp av en trek fuel ex 8 [Re: rob1] #431728 12/08/2007 14:54
K
Kenneth R Offline
Kjedelig å være avhengig, ass
Kjedelig å være avhengig, ass
K
Tror ikke det er noe dårlig valg nei.. Har veldig god erfaring med trek og de kan det de driver med.. Ved å mikse litt med dekk så kan den bruker litt her og der..

f.eks:
Michelin XCR dry 2
Maxxis ADvantage

Vet hvertfal XCR dekka er bra og vil prøve ADvantage dekka til sti med vått underlag..

Re: Planlegger kjøp av en trek fuel ex 8 [Re: Kenneth R] #431772 12/08/2007 17:03
Jak Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Greit å høre litt andre synspunkter på saken. Lockout på demperne er vel standard nå, men det høres ut som det fungerer fint. Det eneste ankepunktet vil kanskje være vekta, da det er vanskelig å få en lett fulldemper i den prisklassen. Tenker jeg skal ta å få prøvekjørt den litt, for å se hvordan den passer før jeg evt. handler. Ellers får man jo fine hardtails i den klassen, men er egentlig ute etter komfortfølelsen man får av en fulldemper på ujevnt terreng i denne omgangen.

Re: Planlegger kjøp av en trek fuel ex 8 [Re: Jak] #431848 12/08/2007 19:50
rob1 Offline
Avhengig
Avhengig
Komfort er gull,og fart.Vi har en blåsti som vi har lagd en tempo runde i.ca 15min. sykletid.Jeg har også hardtail(klein),men den kjappeste tida mi er med fulldemper.På en flat vei\lett terreng blir nok en hardtail kjappere.Sett på lette dekk og kjør ivei.stor forskjell på rufsete underlag.

fart før ferdighet

Moderator  support