Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Mongoose Black Diamond Tripple..

Mongoose Black Diamond Tripple.. #431485 11/08/2007 18:02
J
Joar Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Den ultimate freeride/big mountain/lett DH sykkelen.

Kun brukt 1 uke på Åre, aldri veltet med, og det fines INGEN riper i lakken. Sykkelen fremstår som ny! Det er lagt plastik på strategiske steder så det finnes ingen lakkslitasje.

Dette er samme sykkelen som Steve Romaniuk bruker, og han er superfornøyd med sin.

Denne er utrolig liken og fin til trange stier, doseringer, og generellt bruk. Grunnet luft forran og bak kombinasjonen er justeringsmulighetene uendlige fra super plush DH bruk, til stisykkel funksjon.

Teleskop setepinne, og freedrive systemet gjør denne nesten om til en stisykkel ved behov for å cruise litt langs veien, eller i oppverbakke.

For å få maks ut av sykkelen til litt hard nedoverbruk satte jeg på en 888 RC2XVA. Dette gjorde sykkelen om til en sinnsyk morsom hard freeride sykkel. Sluker alt, og utrolig lett å kaste rundt i løypa. Vanvittig fin sykkel å hoppe litt med, sammt å kjøre teknisk sti i høy fart..

Eneste grunn for salg er at jeg skal ha ny 2008 modell av denne så fort den blir tilgjenglig.

Selger den med to alternativ for halv pris. (Nypris med 66 - 30’000)

1. Med orginal gaffelen 66 SL1 15’000,-

2. Med 888 RC2XVA gaffelen for 17’000,-

Personlig foretrakk jeg sykkelen med 888 til mitt bruk, men noen vil kanskje foretrekke noe annet. Den kan jo eventuellt prøves med begge gafflene. 888 er av ypperste klasse og nypris på denne alene er nesten 10’000,- Denne gaffelen er i utgangspunktet den samme som 888 world cup, bortsett fra titanfjærer og nikkel på ytterbeina, altså det ypperste Marzocchi produserer.

Kontakt: J(alfakrøll)terjesen.org

Utstyr!

Ramme: New Mongoose Freedrive Extreme 6061 Aluminum w/ Patented Floating BB, 1.5” Headtube, Replaceable 150x12mm Maxle Dropouts & Disc Mount, Adjustable 6.5/7.5” Travel

Shock: DHX Air-4.0 Air Spring w/ Piggyback Reservoir, Boost Valve, Adjustable ProPedal Damping, Adjustable Tuning Range, Preload & Rebound Adjust

Gaffel: Marzocchi 66SL 1 ATA w/ Dual Air Spring, 140-180mm Adjustable Travel, RC2 Rebound & Compression Adjust, 20mm

Gaffel: 888RC2XVA:

Girsystem: SRAM X9

Bremser: AVID Juicy 7

Hjul: WTB Laser Disc FR Rims w/ WTB Laser Disc Super

Krank: FSA Gravity 36t Crankset w/ Bashguard & External Bearings

Styre/stem: Easton

Størrelse: Medium/large. Sykkelen er ikke stor grunnet kort overør, passer fint for deg mellom 175-190. Litt smak og behag selvsagt, men jeg gjentar at sykkelen føles meget kort og fin ut.

Legger bare ut katalog bilde av sykkelen da Steve Romaniuk låner bakhjulet mitt til han er ferdig med sitt besøk i Åre. Nye bilder legges ut da sykkelen er komplett igjen.

Kontakt: J(alfakrøll)terjesen.org

Redigert av Joar; 11/08/2007 18:03.
Re: Mongoose Black Diamond Tripple.. [Re: Joar] #433755 15/08/2007 20:45
J
Joar Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Reservert inntil videre..

J

Re: Mongoose Black Diamond Tripple.. [Re: Joar] #439352 28/08/2007 17:43
Kimmern Offline
Entusiast
Entusiast
Solgt! =)

The earth is not flat.. Ride Rock Shox ;\)

Moderator  support