Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

dempegaffel til markakjøring. Verdt penga?

dempegaffel til markakjøring. Verdt penga? #431418 11/08/2007 14:07
G
Geirc Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
G
Heisann. Noen år nå så har jeg kjørt rundt, hovedsakelig på grusveier i marka, med en billig dempegaffel, og dette har jo noen fordeler, spesielt fordi det kan være gøy å ta noen røffe snarveier av og til. Men nå som jeg skal bygge meg en 29'er så lurer jeg på om det er verdt de tusenlappene? Det er jo flere fordeler ved en stiv gaffel og? Har dere noen erfaringer?

Re: dempegaffel til markakjøring. Verdt penga? [Re: Geirc] #431507 11/08/2007 19:18
K
Kenneth R Offline
Kjedelig å være avhengig, ass
Kjedelig å være avhengig, ass
K
Jeg er totalt avhengig av dempergaffel uansett hvilken type terrengsykling man driver med.. Jeg merker virkelig forskjell på men manitou axel elite 80 og fattern sin gamle rock shox duke XC eller var det SL? Hvertfal er ikke RS noen high end gaffel nå lenger, men fy fader så mye bedre den er min manitou..

Er det noe som er viktig på en sykkel så er det dempergaffelen. Først og fremst funksjonalitet. Vekt er det ikke så nøye med på en sånn ting mener jeg..

Bra gaffel er Rock Shox race 29". Driver å sparer til en Team selv, men tror ikke den finnes i 29". Forskjeller er bare krona og styrerøret. Litt lettere på team..

Moderator  support