Dette er første gangen eg bestiller fra chainreaction. Men ser ut som det drar ut før eg får varene. Hva er normal leveringstid herfra?? Levering gjennom ParcelForce.
Eg bestilte varene 19 juli og ser på trackingen: Date Time Location Tracking Event 30-07-2007 11:10 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country 20-07-2007 00:23 International Hub Arrived at outward Office of Exchange 19-07-2007 16:37 Belfast Central Depot Collected from customer
Forstår ikkje heilt hva pakken skal i Danmark, men ifølge chainreaction så var dette visstnok helt normalt.
Har stort sett brukt DHL fra CRC, men forrige gang brukte jeg Parcel Force / GLS og det gikk kjapt og greit:
Jeg håper håper håper det går like kjapt nå, for det er ting jeg trenger til Skei!
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Jeg la ved tracking fra GLS som eksempel. Her er samme pakke hos ParcelForce:
04-07-2007 06:23 Delivery Agent - NORWAY Arrived at destination country 03-07-2007 05:31 Delivery Agent - NORWAY Arrived at destination country 03-07-2007 01:34 Delivery Agent - NORWAY HELD - CUSTOMS INSPECTION 29-06-2007 23:34 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country 27-06-2007 23:53 International Hub Arrived at outward Office of Exchange 27-06-2007 17:18 Belfast Central Depot On route to hub 27-06-2007 16:42 Belfast Central Depot Collected from customer
Det er normalt at den går via Danmark. Det er dog ikke normalt at din pakke brukte 10 dager på å komme seg dit.
Forøvrig har Posten speedet opp fortollingsprosessen sin kraftig, takk og pris!
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Jepp. Men det kan jaggu DHL også. Særlig nå som Norgeskontoret går i oppløsning (se annen tråd).
KO
Dette også med parcel force, og pakka er nå rett rundt det berømte hjørnet:
Date Time Location Tracking Event 07-08-2007 13:26 Delivery Agent - NORWAY Arrived at destination country 07-08-2007 08:40 Delivery Agent - NORWAY Released from Customs 06-08-2007 13:09 Delivery Agent - NORWAY Released from Customs 03-08-2007 09:27 Delivery Agent - NORWAY Addressee clearance required 03-08-2007 02:42 Delivery Agent - NORWAY Arrived at destination country 02-08-2007 17:00 Delivery Agent - NORWAY Addressee clearance required 01-08-2007 23:14 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country 31-07-2007 00:12 International Hub Arrived at outward Office of Exchange 30-07-2007 16:59 Belfast Central Depot On route to hub 30-07-2007 16:25 Belfast Central Depot Collected from customer
Redigert av tmork; 08/08/200708:23. Rediger grunn: melk og honning
Jeg hadde en pakke fra CRC som ble sendt med ParcelForce, og da den ikke hadde rørt seg på 10 dager i deres sporingssystem sendte jeg mail til PF. De var bekymret for at pakken var borte, men to dager senere var det hentelapp i postkassa min. Pakka var da klistra ned med lapper som indikerte at PF hadde sent den med mer ekspressfart enn vanlig.
- Espen -
"Man angrer aldri på en dårlig tur, bare de gode man går glipp av"
hmmm, eg begriper ikkje heilt hva dei gjør med den pakka mi iallfall. nå avventer eg tilbakemelding fra parcel force igjen. Får se hva som kommer ut av det.....
Ang. DHL.Jeg var ikke hjemme siste gang de skulle levere til meg. Fikk hyggelig tlf. De spurte hvor jeg jobbet og etter 2 timer var de på jobben min med pakken. Fikk glimrende service fra de altså. Kanskje bare heldig... 2 dager fra bestilling hos CRC til pakka med dekk lå i mine små klamme hender
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
Hva har skjedd med at de alltid forsinker tollklareringen ett døgn på privatforsendelser?
KO
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
Jeg spurte egentlig geiranders, men du er sikkert ærlig uansett.
KO
Jepp. Men det kan jaggu DHL også. Særlig nå som Norgeskontoret går i oppløsning (se annen tråd).
Sist tok det 3 dager fra kvelden jeg bestilte til pakken kom på døren. Egentlig altså to dager siden varene ikke ble pakket og sendt fra CRC før dagen etter bestiling. Midt i "oppløsningen" og greier. (som forøvrig ikke ser ut til å ha noen direkte innvirkning på hvordan godsflyten er i DHL pr. idag)
Det gjorde det jammen forrige gang jeg brukte DHL også, men da hentet jeg riktignok pakken på terminalen selv. Kan være verdt å nevne at det faktisk hadde gått et par timer raskere om jeg bare hadde overlatt det til budet.
Parcelforce har sett ut til å spandere rundreise i Europa på pakkene mine de gangene jeg har falt for fristelsen til å spare 300,-
Fikk varene mine idag etter 1 uke. Av en eller annen merkelig grunn slapp jeg og betale moms og forenklet tollgebyr. Syntes det var rimelig merkelig. Ja, ja. Et par hundringser spart der:)
"You should never underestimate the predictability of stupidity."
Ellers så får jeg kanskje momskravet i posten. Måtte i alle fall ikke betale noe når jeg fikk pakka. Jeg mener å huske at DHL-budet nevnte noe om det en gang tidligere i sommer.
Eg har 6 bestillingar bak meg frå crc i løpet av 3 år. Eg har ALDRI fått varene på mindre enn 16 dagar. (ikkje DHL) Synes dette er rart, sidan andre eg snakkar med får varene sine på ei knapp veke. Og ja, eg bestiller alltid ting som er "in stock". (bortsett frå den bestillinga eg har inne no, men hope pro2 brukar å være rimeleg kjapt inne igjen.
Min brukte et halvt døgn i Danmark, og kom til Norge i går. Hipp hipp!
KO
Sender man med Parcel Force blir det håndtert av Nordic Express i Norge(en divisjon av Posten) Jeg måtte spørre dama der hvorfor de kaller seg express, når det tok 3 uker å få crc greiene. Hun ble sur og sa at det var en annen divisjon av NE igjen, som da absolutt ikke var express. DHL ruler. Har opplevd bestilling på mandag og levering på jobb onsdag. Moms og toll kommer på regning, alltid.
Jeg ringte GLS i Danmark og fikk sporingsnummeret i Norge, og på trackingen der står det at Nor-Cargo håndterer sakene. Så ringte jeg Posten Utland og sa "hei, her er jeg, hvordan gjør vi det med pakken min?" og så fikk jeg kjempeservice av en hyggelig kar ved navn Pedro. Han skulle få fart på fortollingen og få pakken videre idag til nærmeste postkontor, slik at jeg betaler momsfakturaen når jeg henter pakka der.
KO