Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stikkaksel

Stikkaksel #428912 06/08/2007 18:15
H
Heggern Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
H
Hei,

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en forlenget stikkaksel til bakhjulet på min scott scale sykkel? Skal nemlig bruke sykkelhenger til den og ramma har en kant der stikkakselen sitter som gjør at jeg ikke får festet hengeren. Trenger derfor en aksel som er ca 1 cm lenger enn standard slik at jeg kan bygge ut.

Re: Stikkaksel [Re: Heggern] #428922 06/08/2007 18:44
goiddebæh Offline
Entusiast
Entusiast
Kanskje mulig å bruke gjengestang. Da kan du få en så lang du måtte ønske.

Re: Stikkaksel [Re: Heggern] #429431 07/08/2007 16:26
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Du skriver ikke hva slags henger du har, men noen fabrikanter fører forskjellige typer festeanordninger nettopp fordi sykkelrammer kan være forskjellige. Kanskje du slipper unna med en slik løsning istedet for å finne eller mekke til en ny aksling?

Jeg har f.eks. en Croozer sykkelhenger selv, og de to festene som følger med skal monteres horisontalt ut ifra dropouten men man kan kjøpe et ekstra feste som monteres vertikalt istedet.
Før jeg oppdaget dette fikk jeg et mekanisk verksted til å slipe av litt på de to originale festene sånn at de passet rammene som kona og jeg har.

Så, hvis du sliter med å finne en løsning på akslingen så er det verd å sjekke ut delekatalogen til hengeren din ihvertfall.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han

Moderator  support