Ny pris 6000, selges 3000kr. Det er med disc til både forran og bak. 160mm
Dette er toppmodellen til Hayes!
Jeg har syklet på mange forskjellige skivebremser det siste året og har vært lite fornøyd med alle. Jeg har syklet på Shimano XTR og XT, samt Avid Juicy Ultimate. Da jeg fant en Specialized Epic S-works som hadde mulighet for å bruke felg brems betalte jeg dyre penger for å få den sykkelen. Den var dog satt opp med Hayes El Camino, så jeg syklet på det noen uker til jeg fikk felgbremsene. Dette er de klart beste bremsene jeg har syklet på. Den er svært presis, går ikke innpå (som alle de andre jeg har prøvd) og discene forblir helt rette selv etter å dytte sykelen inn i bilen sammen med litt bagger.
Discene er av typen mud cutters som betyr at de fjerner gjørme og drit fra caliperne noe jeg ville påstå burde være obligatorisk i Norge. Jeg skjønner ikke hvorfor folk ville hatt noe annet her i landet.
Bremsene er også kraftige nok til å takle syklister helt opp i 100kg+ kategorien, med 160mm skiver. Allikevel veier de inn på usle 425gram.
Se høyoppløselige bilder på:
http://picasaweb.google.com/eirikskeid/HayesElCaminoRing meg på 48 222 850 hvis du er interessert.