Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

epic fsr

epic fsr #428120 04/08/2007 13:37
G
galaxy Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
G
Hva bør prisen på en ubrukt 2005 modell ligge på.
Lurer også på hva som er det typiske bruksområde til denne sykkelen kontra en Enduro. Hvilken er best?

Re: epic fsr [Re: galaxy] #428132 04/08/2007 14:19
thue Offline
Besatt
Besatt
Epics bruksområde er vel en lett sti sykkel, brukes mye i maraton ritt. Har prøvd en selv og likte den meget godt, bakdempersystemet er virkelig strålende.

Enduro liker seg mindre på grusen og velger heller en tur i mer ulendt terreng. Den er rett og slett mer solid, tåler mer, veier mer. osv...

Re: epic fsr [Re: thue] #428195 04/08/2007 17:12
heinrich Offline
Besatt
Besatt
05 modellen bør ikke gå for allverden nå. vet om ihvertfall en butikk som fremdeles har en del igjen. merk da at 06 og etter tror jeg det er har justerbar brain teknologi, dvs en kan slå av brain delene dvs gjøre den om til en konvensjonell4? toms fulldemper, noe en ikke kan på 05 modellene. a den og har felgbrems drar ikke veldig opp. vet ikke hva den bør gå for, men jeg hadde villet betalt rundt en tja 50% eller noe sånt om den var ny eller tilnærmet ny, og ihvertfall prutet som faen. har sett en del på denne sykkelen, men syns den er for dyr i forhold til hva en får med. er vel blitt tilbudt den ny for en rundt 15 16 tror jeg det var.

om du har et litt romsligere budsjett vent på arvtakeren til cannondale scalpel og kjøp en slik. hehe. om ikke er en 05 epic sikkert og en fin fin sykkel til sitt bruk. et annet tips kan være å snakke med sykkelbutikken og spørre om du kan få kjøpe meta 4.10'en de har som demosykkel når dens demodager er talte. den vil fremdeles koste litt da, men vil ha 2 års garanti/service med i prisen. og hadde jeg kunnet velge mellom en meta og en epic er det et enkelt valg contra meta'en. forresten, commencal combi s blir forresten tidenes deal rett over sommeren når den kommer. får den gamle, dvs nåværende, meta rammen, men billigere specs. særs mye sykkel for pengene med andre ord. tror den koster 12000 eller noe sånt. årets combi s tror jeg du gjør lurt å styre klar av, hehe.

sorry om svaret ble noe mer omstendelig enn du hadde spurt om, men mye info none the less ;-)

Re: epic fsr [Re: galaxy] #428437 05/08/2007 12:32
E
erik78 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Jeg kjøpte min for 12900,- i fjor, så du bør ikke betale mer enn det i hvertfall. Hvis målet er en rask stisykkel er det ikke mye som slår Epic. Den er svært tråkkeffektiv, noe som gjør den til et bra alternativ også til litt rittsykling, for oss som verken liker gynging eller øm rumpe. Slik jeg ser det, er den største ulempen med sykkelen at den kom uten skivebremser. Fordelen med dette var selvfølgelig at jeg kunne sette på de bremsene jeg ville ha.

Jeg har forøvrig prøvd 07 modellen av den samme sykkelen, med justerbar Brain. Dette var helt klart et pluss, men ikke noe jeg opplevde som avgjørende. Jeg hadde uansett ikke betalt 10000,- mer for den funksjonen. På min egen Epic har jeg byttet ut hjul og gaffel til lettere alternativer enn standard, noe som uansett begrenser "villmannskjøringen" betraktelig.

I motsatt retning så jeg en kar på en Epic i Frognerseteren sist uke. Han hadde satt på de feiteste dekkene jeg har sett på en Epic, og kjørte utfor med helhjelm og rustning. Tror ikke jeg vil anbefale dette i lengden dog. ;-)

Angående Enduro, så er den som andre har nevnt en mer ren stisykkel. På en Epic klarer du å holde følge med en hardtail på grus, noe som du skal få slite med på en Enduro. (Forutsatt at formen på syklistene er nogenlunde lik.) Men til gjengjeld er Enduroen desto mer artig til lek på sti.

(Dersom jeg bare hadde hatt en sykkel, hadde jeg valgt en Enduro selv, men med en Demo som sykkel nummer to har jeg mulighet til å rase fra meg på den.)

Hilsen
Erik
Re: epic fsr [Re: galaxy] #428497 05/08/2007 16:38
G
galaxy Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
G
Takker for svar. Var forøvrig og prøvekjørte en Epic i dag, kjempesykkel.
Er det noen som har noen betraktninger anngående Epic kontra
GT i-drive?

Moderator  support