Selger unna sykler etter hvert som de blir overflødige. Nå er det dennes tur.
Sintesi Slickrock. Svart. 17" Flott sykkel.
2004-ramme som ble tatt i bruk i år. 2003-modell gaffel tatt i bruk i 2004, men lite brukt og absolutt strøken.
Specs:
-Dedacciai 7005 aluminium -03 Marzocchi Marathon S (Überpløsj kremgaffel!) med standard fjær (stiff?). -Deore gir/girspaker -Deore hydr. 535 bremser. 160/160 -Deore 525 nav. -DT Revo m/alunipler -Mavic X317 Disc (Den felgen som fikk nye klistremerker i 2004-2005 og ble XC717 Disc) -Conti Vertical ProTection 26x2,3 (Smal 2,3) (Dekkene kan evt diskuteres. Har noen flekk nye Kenda Kozmik Lite som evt. kan være en option mot et bittelite tillegg, eller 26x1,3 Conti SportContact slicks) -Thomson Elite stem, 5x100 -Trans-X 630mm/25mm riserstyre -Selle Italia XO Genuine Gel sete -Kalloy 27.2x400mm setepinne -Deore kranksett for firkantaksel. -UN73 kranklager -FSA The Pig styrelager -KMC Z99 kjede -Shimano PD-520 spd-pedaler
Selges for Kr 6000,- ferdig prutet.
Jeg innser at nå på høsten er det mulig å få finere gir enn Deore for seks høvdinger, men du da får du ikke denne ramma (håndbygget i italia) eller denne gaffelen. Heller ikke f.eks. Thomson stem eller en av toppmodellene fra Mavic til felger
Det sitter Ergon holker på, men de tar jeg av. Setter på noen vanlige holker.
Den har vikariert som stisykkel et par uker nå, og jeg er superfornøyd med hvor god den er. Nesten så jeg fikk lyst til å selge X-Wingen i stedet.
Sigma BC906 computer kan følge med. Samme kan det glimrende Zéfal flaskestativet.
Beklager møkkete sykkel på et noe dårlig mobilbilde. Beklager også digert bilde. Klikk på vedlegget under for å få det opp alene, i et mer hendig format.
Da blir nok min liten også, for det er ingen "stor" 17" heller.
6500 Disc? Tja. Kjenner ikke til den, men en kjapp kikk på annonsen får meg vel til å tro at det er en god deal. Det satt jo mye fint utstyr på den.
Prøv den også først, dog. Ville siktet på 19", men den ekstra halve tommen behøver jo ikke bety noe. Vet ikke hvordan geometrien på Trek's XC-rammer er, men de er sikkert ganske standard. Jeg har i alle fall ikke noe å utsette på den sykkelen. Kjenner ikke til bakhjulet.
6500 Disc? Tja. Kjenner ikke til den, men en kjapp kikk på annonsen får meg vel til å tro at det er en god deal. Det satt jo mye fint utstyr på den.
Prøv den også først, dog. Ville siktet på 19", men den ekstra halve tommen behøver jo ikke bety noe. Vet ikke hvordan geometrien på Trek's XC-rammer er, men de er sikkert ganske standard. Jeg har i alle fall ikke noe å utsette på den sykkelen. Kjenner ikke til bakhjulet.
Jeg har 2006 modellen i v-brems verson i 19,5". Jeg må ha den størelsen. 1.78cm høy og lang i beina. Jeg må da kjøre med 80mm stem, men har skjønt det sånn at trek generelt er litt lange i overøret på alpha aluminium serien. Det er en bra sykkel, men vet ikke hvor opptatt du er av utstyr. På min sitter en manitou axel elite 80 som jeg må ha med meg smøre middel og papir på de lengste turene. Den demper nesten ikke mer. Ikke noe galt med den har jeg fått bekrefta. Ting som shimano 475 nav er heller ikke noe å skryte av, men hvis du liker å pelle fra hverandre og smøre opp jevnlig så at det et flott nav.
Hei,jeg er ny her. Har en plan om å trene mer på sykkel, kanskje birken neste år. Er dette en fin sykkel for den slags tur?
Sykkler i dag på en gammel Kona fra 1997, lett og grei. Men hadde vært fint med en dempe gaffel og litt stivere ramme, jeg er 177cm 74 kg. Hvem selger Sintesi i Norge?
Absolutt. Det eneste som ikke er helt typisk for en "birken"-sykkel på den er gaffelen, en super-plush og virkelig god stålfjærgaffel, som kanskje er et par hundre gram tyngre enn de typiske luftgaflene som vanligvis sitter på "grusracere". Jeg synes i alle fall at den er verdt de ekstra grammene hvis du skal ha én sykkel som du bruker til "alt".
Hvis du skal ha den som birkensykkel, kan jeg levere den med rett styre og barends, samt kanskje et sett med mer typiske birkendekk for et lite mellomlegg vi sikkert kan bli enige om. Nye deler, altså.
Scale er vel en rimeligere utgave av Scotts high-end karbon XC-racingsykler, men med aluramme. Den ser ut som en bra utstyrt sykkel som vil passe til trening på grusvei, lett sti og kanskje grusritt i birken-klassen. Fin gaffel på den, forresten.
Sintesi har ingen distributør i Norge lenger, men frem til i fjor var det Norbike, og alle sykkelbutikker kunne bestille fra dem. De håndterer selvsagt fremdeles garantisaker o.l.
Ang styret, sitter det et sk. riserstyre på nå. Det vil generelt sett si et styre som er oppsvingt og gjerne litt mer tilbakebøyd, og gjerne bredere enn et "vanlig" rett/flatt styre. Riserstyrer er vanlige på stisykler og sykler for tøffere bruk, selv om (smalere) riserstyrer har blitt vanlig til crosscountry-racing også.
Barends er slike ekstra "klatrehåndtak" som ofte brukes (mest sammen med rette styrer) for å få variasjonsmuligheter i grepet på styret og for å få mer moment i tråkket under klatringer/spurter. Du har garantert sett dem.
Slickrocken står nå med ganske brede (2,3") "stidekk", og til grusritt som birken er det vanligb med smalere, lette dekk med mindre mønster.
Du må gjerne ta en kikk på den og prøve hvis du vil.
Denne sykkelen er bygget fra bunnen av meg, og jeg vet ikke hva den ville kostet ny i butikk hvis den kom med en tilsvarende utstyrspakke. Denne rammen er en del dyrere enn hva man gjerne finner på sykler med Deoreutstyr. Vil tippe at den er ganske sammenliknbar med Scale-en du så på, jeg.
Sykkelen kan altså om ønskelig leveres med flatt styre, barends og Kenda Kobra "birkendekk" mot et symbolsk mellomlegg. Kliss nye deler altså. Kanskje 6300 for sykkelen med alle endingene.
Ergonholkene på bildet blir byttet ut med supercomfy, lette skumholker, men flaskestativ, computer og pumpe blir altså sittende på. Seteveska tar jeg av. Jeg kan også levere med et 5 graders, 115mm tranz-x stem (også kliss nytt) for de som måtte ønske det. Delene er på lager allerede, siden jeg trodde sykkelen var å anse som solgt med disse, og derfor går de så billig.
Jepp. Jeg er som sagt selv 173, men med benlengde som er litt kort selv for en på 170, så det går bra. Vil tro det går om du ikke når heeelt opp til 170 også.