Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Søker erfaringer med Thule Freeway 968 sykkelst.

Søker erfaringer med Thule Freeway 968 sykkelst. #425925 30/07/2007 13:03
T
Tandstad Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Skal til å kjøpe meg eit sykkelstativ til bilen min(volvo v40 t4) og har sett at dei som er mest aktuelle er ClipOn 9103, og Freeway 968. Pga prisen freeway blir solgt til er denne mest aktuell, og det er også veldig greit at eg kan kjøpe via bikeshop.no, sidan eg allikavel skal ha noko anna utstyr derifra.

Derfor, er det nokon som he erfaringer, positive som negative, ang dette stativet før eg hiv inn ei bestilling? Har dessverre ikkje muligheit til å teste dette sjølv då eg bor i Sykkylven(nærheita av Ålesund)

Re: Søker erfaringer med Thule Freeway 968 sykkelst. [Re: Tandstad] #426076 30/07/2007 19:41
bik3man Offline
More than words
More than words
Hei, jeg kjøpte et brukt Freeway 968 av en kar her på forumet. Har testa det på en Mondeo stasjonsvogn i ferien, med to sykler på ned til Sørlandet. Det føles litt utrygt å henge elsklingene bakpå der med kun noen stropper som festeanordning, men det er dønn stabilt og rikker seg ikke. Bruk litt tid på å justere og tilpasse første gangen, så er du i boks.

Maksvekt er oppgitt til 45 kilo, hvilket blir to utforsykler eller tre vanlige, men jeg har ikke prøvd med mer enn ca halve vekten foreløpig.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Søker erfaringer med Thule Freeway 968 sykkels [Re: Tandstad] #426138 30/07/2007 21:39
T
Tandstad Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Takk for svaret ICON_SMILE

Høyrest bra ut dette. Også litt interessert i korleis stativet ligg mot bilen, om det er skikkeleg "polstring" på alle punkta som ligg imot bilen?

Re: Søker erfaringer med Thule Freeway 968 sykkels [Re: Tandstad] #426439 31/07/2007 18:45
bik3man Offline
More than words
More than words
Det er fire gummiklosser som ligger mot bakluka. Disse virker harde og brutale, men har ikke laget merker så langt på min bil. Det er ingen gnissebevegelse når stativet først har fått satt seg etter at du har hengt på syklene og etterstrammet stroppene.

Man kan evt slenge på litt helikoptertape eller lignende på bilen akkurat ved kontaktpunktene om man er redd for lakkslitasje.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå