Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

VIF, - løkkefotball eller toppidrett?

VIF, - løkkefotball eller toppidrett? #425773 30/07/2007 08:01
B
bike4man Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
B
For en tid tilbake ble VIF slått av et lite lag fra utkanten. På en oppslagstavle der var det FØR kampen rablet: "VIF er bæ..". Etter kampen var det tilføyet: "VIF var bæ..".

Det går knapt en sportsending uten noe om V.I.F., laget eller supporterklanen "apeberget".

På tross av multimilion-innsprøytninger fra finans-spretterten Stray-Spetalen og en litt "satt" tankreder Fredriksen, er og blir VIF sine (ballspill)ferdigheter omdiskuterte.
Presterer de (topp)idrett? Eller er det knapt bedre enn løkkefotball?
Er VIF-spillerne (de som ikke er solgt) toppspillere, eller er de døgenikter og unnasluntrere som ikke fortjener millionene?

Jeg påberoper meg nøytralitet i spørsmålet.

V.I.F., bånn eller ikke bånn?
Flere valg tillatt
Stemmer aksepteres fra: 30/07/2007 08:01
Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: bike4man] #425800 30/07/2007 08:56
Espen Offline
More than words
More than words
De siste 3 årene har Vålenga fortball hhv 2,1 og 3 plass i Norges øverste fotballiga. Sier man at Vålenga er blandt de beste lagene i Norge, har man sine ord i behold.

Tippeligaen holder ikke høyt nivå i forhold til de beste ligaene i Europa, men det er ikke så gærnt heller.

Dette sesongen ser det værre ut for Vålenga, men serien er ikke over, og det er resultatene etter 26 kamper som betyr noe.

I går holdt Vålenga godt følge med Stabekk som lå øverst på tabellen før ferien.

Skal du kritisere Vålenga for dårlige prestasjoner, kan du ta med hele tippeligaen i samme slengen.

Det er nok ikke mange på Vålenga som har millionlønninger, men man kan klart si at fotballspillere generellt tjener altfor mye i forhold til andre yrkesgrupper.

Det er slik her i verden at underholdningsartister tjener mye.

Du påberoper deg nøytralitet i spørsmålet, men spørsmålet er i seg selv er ikke nøytralt.

Hvis laget eller enkeltspillere presterer dårlig over tid, mister de jobben. Slik er det i alle yrker.

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: Espen] #425819 30/07/2007 09:42
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
Sitat: Espen
De siste 3 årene har Vålenga fortball hhv 2,1 og 3 plass i Norges øverste fotballiga. Sier man at Vålenga er blandt de beste lagene i Norge, har man sine ord i behold.

Tippeligaen holder ikke høyt nivå i forhold til de beste ligaene i Europa, men det er ikke så gærnt heller.

Dette sesongen ser det værre ut for Vålenga, men serien er ikke over, og det er resultatene etter 26 kamper som betyr noe.

I går holdt Vålenga godt følge med Stabekk som lå øverst på tabellen før ferien.

Skal du kritisere Vålenga for dårlige prestasjoner, kan du ta med hele tippeligaen i samme slengen.

Det er nok ikke mange på Vålenga som har millionlønninger, men man kan klart si at fotballspillere generellt tjener altfor mye i forhold til andre yrkesgrupper.

Det er slik her i verden at underholdningsartister tjener mye.

Du påberoper deg nøytralitet i spørsmålet, men spørsmålet er i seg selv er ikke nøytralt.

Hvis laget eller enkeltspillere presterer dårlig over tid, mister de jobben. Slik er det i alle yrker.

e

Støtter det espen sier her..

Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride

- John F. Kennedy

http://www.nots.no/blimedlem
Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: Espen] #425823 30/07/2007 09:52
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Også enig med Espen, spesiellt i at om man skal kritisere Vålerenga så må man ta med hele tippeligaen.

Selv er jeg RBK-tilhenger og ikke helt sikker på hva som foregår på treningsfeltet i bartebyen om dagen.

At Vålerenga og RBK som de to beste lagene de siste årene ryker ut av cupen på den måten de gjør kan kanskje tyde på at motivasjonen hos spillerne ikke øker i takt med tykkelsen på lommeboka, snarere tvert om. Og det er mange litt merkelige resultater forøvrig i ligaen også.

Føler meg trygg på at vi slipper Vålerenga i gullkampen i år, men det blir minst like ille om Brann tar gullet.
Det er bare ikke bra om det skjer..!

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: Ripen] #425872 30/07/2007 11:14
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Tenk dere krisa hvis Brann vinner serien,en gjeng med oppblåste,brekende bergensere;Brahaann Brahaann!
Robert kommer til å klistre en Brannsticker på hver eneste jævla gaffel han sender fra seg.Uutholdelig!
Da er det fakstisk bedre om RBK vinner,for trønderne har jaffal vett på å holde kjeft når møkkalaget deres vinner for ørtende gang.

Hva ville Lemmy gjort.......?

Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: bike4man] #425878 30/07/2007 11:21
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvor er valget om at ingen ballspill er toppidrett?

Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: kjerts] #425904 30/07/2007 12:24
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Øyh! Jeg spiller i 5-divisjon, og det er toppidrett på skyhøyt plan..!

Lite dop er det også, en og annen astmaspray, nesespray og Mikke Mus-plaster kan du nok finne, men alt blir intatt i små mengder.
Og på den andre siden, antidoping blir intatt i store mengder ved sosiale sammenkomster, alt nøye planlagt.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: pinwiz] #425906 30/07/2007 12:25
Laban Offline
Veteran
Veteran
Hvis Brann vinner serien blir det folkefest her hjemme og resten av landet skal ikke glemme det på 40 nye år:)

Så lenge ikke RBK vinner i år, kan jeg sove nogenlunde godt. Makan til ræva de har spilt i år (ikke at Brann har vært optimal). VIF har også vært dårlig i år selv om de spilte bra igår. Nå er det VIF-Brann til helgen og Brann-RBK neste helg. Får se da, håper Brann tar de poengene de fortjener:)

"You should never underestimate the predictability of stupidity."
Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: Laban] #426117 30/07/2007 20:59
Espen Offline
More than words
More than words
Godt mulig ballspill ikke er toppidrett, men hva så?

Må noe være toppidrett for at det skal være underholdene?

Dessuten tror jeg det er gode ledere, tro og entusiasme som skaper innsatsvilje og resultater, og ikke høye lønninger.

Spillerne er en essensiell del av milliardbutikken ballspill er, så det skulle bare mangle at de fikk sin del av kaka.

Det er kanskje noen som mener det er aganter, tv-selskaper og NFF som skal ha alle penga?

E

post@espenwettre.no
Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: Espen] #426266 31/07/2007 09:24
B
Bikebully Offline
Entusiast
Entusiast
B
Sitat: Espen
Godt mulig ballspill ikke er toppidrett, men hva så?

Må noe være toppidrett for at det skal være underholdene?

Et aktuelt tema er da: er fotballsporten VIF presterer underholdende? Til tider mer ergrende vil jeg tro.

På Dagsrevyen i går igjen; presentert som en STOR nyhet, som om det skulle intressere det ganske land: - en som tidligere satt i styret av VIF nå var villig til å trå inn i ELITE-styret av VIF. ELITE i VIF? Har sett lite til det. Men alt er jo relativt.

VIF er vel i gode tider blant de 10-12 beste lagene i landet. I dårligere tider mye lengere ned på listen.
Det synes hevet over tvil at omtalehyppigheten i NRK radio og TV er langt større enn fotballferdighetene skulle tilsi, i forhold til andre minst like gode lag.

Har noen tilknyttet VIF et "klippekort" til nyhets/asportsrdaksjonen ved NRK? For å øke omtalen, og derved tilskuer"verdien" av klubben. For at noen skal kunne tjene mer penger? Lar spørsmålet stå åpent.

VIF? (Bilett)penger av meg får dem aldri....

Redigert av Bikebully; 31/07/2007 09:26.
Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: Bikebully] #426277 31/07/2007 09:48
Espen Offline
More than words
More than words
Makan til sutring!

Jeg er enig i at forballen får for mye plass i media, men VIF er da ikke overrepresentert.

Hvis VIF greier å få mediaomtale, gjør de en god jobb, rent markedsmessig. Er dette galt?

Hvis du mener VIF ligger blandt de 10-12 beste lagene i landet, hva er kriteriene?

Dine subjektive meninger om hva som er god ballspill?

Espen

post@espenwettre.no
Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: Espen] #429289 07/08/2007 11:16
B
Bikebully Offline
Entusiast
Entusiast
B
Da ser jeg at 36 stemmer er avlagt i denne spennende gallupen. Jeg oppfatter det slik at folkedypet her har talt.
Ut ifra avstemningen ser det ut til at VIF kun med anstrengelse kan kalles et middels foppallag.

Da håper jeg at vi ser og hører mindre av/om dette laget i sport og nyhetsendinger i NRK, og andre kanaler, slik at jeg slipper å zappe vekk så ofte.

Hvorfor ikke slippe de bedre lag mere til i media, i forhold til overnevnte "middels" foppallag?

Redigert av Bikebully; 07/08/2007 11:17.
Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: Bikebully] #429311 07/08/2007 11:51
Espen Offline
More than words
More than words
Så du siste match?

Espen

post@espenwettre.no
Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: bike4man] #429428 07/08/2007 16:19
S
Skedsmogutt Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Hver gang jeg ser en vif-drakt blir jeg bare kvalm.. Skjønner ikke at det går an å holde med dem, men man ser jo på vif-supporterne at de ikke er helt oppegående mennesker. (Men finnes sikkert unntak, om det er noen her på forumet som er vif-supportere:P)

Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: Skedsmogutt] #429430 07/08/2007 16:25
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Man kan sikkert bli kvalm av henge for mye i fjøset, dersom man ikke er nøye med håndhygienen etterpå!

No added style
Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: Skedsmogutt] #429443 07/08/2007 17:01
Laban Offline
Veteran
Veteran
Må si at klanen er en av Norges 2 beste supportergjenger og at det nok er fust i oppegangsgående mennesker der (ser man bort fra noen og 30 som heller vill sloss). Heller VIF en Stabæk!

Forresten en bra kamp de spilte på søndag:)

"You should never underestimate the predictability of stupidity."
Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: Skedsmogutt] #429447 07/08/2007 17:26
tobiast Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Skedsmogutt
Hver gang jeg ser en vif-drakt blir jeg bare kvalm.. Skjønner ikke at det går an å holde med dem,

Kan ikke annet en å si meg enig. Makan til møkkalag. Nå "tar" de Moa fra Skeid uten at Skeid får noe annet en utdanningstipend. Halve laget er jo fra Skeid! Skandale! Hvor er egenproduksjonen av talenter? Har de noen spillere som har gått gradene i (p)Enga, eller er strategien å "stjele" talenter fra andre klubber som ikke har skattesnyltende, landflyktige miliardærer som rike onkler?

Når det gjelder supportere, så er jeg møkka lei av alle som egentlig ikke liker ballspill, men som likevel syns det er passende å svare "(p)Enga" hvis de blir spurt om hvilket lag de holder med. Der jeg bor, som er tjukkeste Skeidland, flagges det med (p)engaflagg titt og ofte. Jeg blir provosert! Ikke nok med det, nærbutikken selger (p)engabrød. Hva er dette for slags oppførsel? Folk bør holde med sitt lokale lag, og ikke heie på (p)Enga fordi de har supportere som er flinke til å synge, fordi de har så fine drakter eller fordi det passer imagen å heie på et "østkantlag".

*sukk*

Tobias, frustrert skeidsupporter.

Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: tobiast] #429454 07/08/2007 18:07
S
Skedsmogutt Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Sitat: tobiast
Hver gang jeg ser en vif-drakt blir jeg bare kvalm.. Skjønner ikke at det går an å holde med dem,

Kan ikke annet en å si meg enig. Makan til møkkalag. Nå "tar" de Moa fra Skeid uten at Skeid får noe annet en utdanningstipend. Halve laget er jo fra Skeid! Skandale! Hvor er egenproduksjonen av talenter? Har de noen spillere som har gått gradene i (p)Enga, eller er strategien å "stjele" talenter fra andre klubber som ikke har skattesnyltende, landflyktige miliardærer som rike onkler?

Når det gjelder supportere, så er jeg møkka lei av alle som egentlig ikke liker ballspill, men som likevel syns det er passende å svare "(p)Enga" hvis de blir spurt om hvilket lag de holder med. Der jeg bor, som er tjukkeste Skeidland, flagges det med (p)engaflagg titt og ofte. Jeg blir provosert! Ikke nok med det, nærbutikken selger (p)engabrød. Hva er dette for slags oppførsel? Folk bør holde med sitt lokale lag, og ikke heie på (p)Enga fordi de har supportere som er flinke til å synge, fordi de har så fine drakter eller fordi det passer imagen å heie på et "østkantlag".

*sukk*

Tobias, frustrert skeidsupporter.

Tenk om alle hadde vært som deg..;)

Håkon, rørt Lillestrøm supporter

Redigert av Skedsmogutt; 07/08/2007 18:08.
Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: Skedsmogutt] #429493 07/08/2007 19:58
tobiast Offline
Ivrig
Ivrig

Tenk om alle hadde vært som deg..;)

Håkon, rørt Lillestrøm supporter

Takk for den, og takk for Johan Petter Winsnes. Håper han kan bidra til at vi spiller i samme divisjon som Enga nesteår. ;-)

-tobias

Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: tobiast] #429523 07/08/2007 20:48
S
Skedsmogutt Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Sitat: tobiast
Håper han kan bidra til at vi spiller i samme divisjon som Enga nesteår. ;-)

-tobias

Hadde vært TOPP!

Re: VIF, - løkkefotball eller toppidrett? [Re: Skedsmogutt] #429580 08/08/2007 05:24
Espen Offline
More than words
More than words
FOR EN GJENG MED BØNNER!!

E

post@espenwettre.no

Moderator  support