Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

musikk som gir fart..

musikk som gir fart.. #425183 27/07/2007 21:31
A
Alexandra Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Jeg er av den typen som liker å ha propper i øra når jeg sykkler, og jeg kan ikke tro jeg er den eneste..
Så mitt spørsmål blir da; hva hører dere på? noen som har noen forslag til musikk som gir litt ekstra fart på beina?

En annen ting; hva tenker dere om å bruke mp3 på ritt?
Er det noen uskrevene regler her? Jeg har kun syklet to ritt, og har da følt at jeg har vært den eneste med propper..

Re: musikk som gir fart.. [Re: Alexandra] #425185 27/07/2007 21:34
Zimen Offline
Avhengig
Avhengig
Å bruke mp3/ørepropper på ritt er dumt, for da hører du ikke om det kommer folk som skal forbi og diverse. Det er heller ikke lov. I tillegg blir det vanskeligere å holde fokus på teknikken når du hører på musikk.

Re: musikk som gir fart.. [Re: Zimen] #425192 27/07/2007 21:58
T
tormodb Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Bruker du propper under Birken, og blr "tatt" for det, blir du disket. Og det synes sikkert den ambulansen som kommer med fulle sirener bak deg - men ikke kommer forbi - er helt greit.

Re: musikk som gir fart.. [Re: Alexandra] #425228 28/07/2007 06:38
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
Musikk på hodetelefoner når du sykler er farlig og egoistisk. Selv spaserturer med musikk på øret lager masse krøll for andre, har flere ganger opplevd å komme syklende på gang/sykkelvei, og har brukt både ringeklokke og "UNNSKYLD!" uten at personen med proppene hører en døyt. Smyger meg så forbi på den siden hvor det er best plass, med det resultat at personen skvetter til. To ganger har personen skiftet retning MOT meg akkurat i det jeg passerer, og vi har truffet hverandre. En gang gikk personen rett inn i sykkelhengeren jeg hadde bak. Heldigvis i lav fart.

Å bruke det i ritt er jo galematias! Da har man masse folk rundt seg som man hele tiden må vite hvor er for at det ikke skal bli sammenstøt. Da kan man ikke oppføre seg som en blind okse som løper rundt helt uten å vite hva som kommer bakfra. Som syklist beveger man seg mye raskere, og da vil forbikjørende trafikk også holde større fart, med potensielt katastrofale følger ved et sammentreff.

Skal man ha musikk, vil et par høyttalere på styret kunne fungere. Da sperrer man ikke ute masse lyder med hodetelefoner som lager masse vindstøy. Men så var det å finne noe som fungerer, og ikke ser helt noldus ut, da.

Gamle-Ole.

Re: musikk som gir fart.. [Re: Ole] #425255 28/07/2007 09:05
K
kst Offline
Entusiast
Entusiast
K
Å kjøre med musikk under ritt høres skummelt ut. Ellers har jo lydstyrken mye å si for hvor trafikkfaren

Moderator  support