|
|
|
Reparasjon av sykkel.
|
Reparasjon av sykkel.
27/07/2007 21:11
|
eop
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Jeg har levert inn sykkelen min til en sykkelbutikk i Trondheim for reparasjon. Problemet var noe tull med skivebremsen bak. Da jeg leverte den fikk jeg beskjed om at den skulle være ferdig dagen etter, og at jeg bare kunne komme å hente den da.
En time før de stengte neste dag møtte jeg opp, men sykkelen var ikke ferdig. Jeg ble fortalt at den så og si garantert skulle være reparert på førstkommende mandag.
Mandagen kom, men ingen sykkel var reparert.
Onsdag ringte jeg og fikk beskjed om at sykkelen skulle bli ferdig samme dag, og jeg kunne hente den rett før stengetid. Da jeg ankom butikken var den ikke ferdig, og ingen kunne si meg noe som helst siden de fleste hadde dratt hjem. Jeg ble fortalt at de skulle ringe så snart den var klar.
Fredag (i dag) ringte jeg og fikk vite at den ikke ville bli ferdig før i neste uke en gang da de manglet deler.
Er dette normalt? Kan en butikk bare utsette slike ting så lenge, uten å gi noe mer informasjon eller i det minste kontakte meg. Det har nå gått en uke siden jeg ble lovet sykkelen ferdig reparert. Kan jeg kreve noe avslag i pris på grunn av dette?
|
|
|
Re: Reparasjon av sykkel.
[Re: eop]
27/07/2007 21:14
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
Dette er latterlig og hadde ALDRI skjedd på min lokale sportsbutikk. Skam, skam og mere skam! Hent sykkelen din, lever den et annet sted og dra aldri tilbake!
|
|
|
[Re: tommygutt]
27/07/2007 21:24
|
Supermann
Besatt
|
Besatt
Følg rådet til tommygutt. Ta med deg sykkelen fra butikken og benytt et annet verksted. Butikken du benytter deg av har jo brutt avtalen du inngikk med dem...
Ut på tur!
|
|
|
[Re: Supermann]
27/07/2007 21:29
|
eop
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Jeg har tenkt tanken, men hvis dette er en generell trend innen sykkelreparasjonens-verden, er det jo ikke sikkert neste butikk er stort bedre, noe som medfører at jeg må starte hele prosessen om igjen.
Hvis jeg da henter sykkelen uten at den er reparert. Kan butikken kreve betalt for tiden de allerede har brukt på den?
|
|
|
28/07/2007 00:22
|
Mmar
Ivrig
|
Ivrig
Nei, de kan ikke kreve betalt! Butikken lovet noe de ikke kunne oppfylle, og du har ingen forpliktelser ovenfor dem. Mulig de manglet noen deler, noe de ikke forutså, slik at de ikke fikk den ferdig til dagen etter du leverte den inn. Men da burde de visst om det allerede da, slik at de kunne opplyst om dette i god tid, og ikke gitt deg falske forhåpninger.
Finn ut hvilke deler de mangler, og undersøk om andre sykkelbutikker i området har disse inne. Hvis ikke, lar du de fikse sykkelen for deg, men ikke legg skjul på at du er misfornøyd med servicen.
|
|
|
28/07/2007 19:14
|
Laban
Veteran
|
Veteran
Har ventet i 4 uker på en reklamasjonssak på en headshock demper. Begynte med 5 dager, så har det bare balet på seg. De ringte heldigvis på tirsdag og sa at sykkelen var klar:) Da er det bare og glede seg til returen til Bergen for å sykle.
Det Sykkelsenteret har fortalt meg de mange gangene jeg har ringt er at sommeren er problematisk med sending av ting og tang og at det er lite de kan gjøre, noe som jeg forsåvidt kan forstå (selv om det er surt å gå uten terrengsykkel 3/4 av ferien).
"You should never underestimate the predictability of stupidity."
|
|
|
[Re: Laban]
28/07/2007 23:36
|
Bare meg
Ringrev
|
Ringrev
Herre at det går an. ring til de i morgen og spør om en dato du kan hente sykkelen din og hvis ikke du får den da sier du: at du nekter å betale får reprasjonen og bare betale får delene du trengt. det er latterlig at de sier noe og ikke kan holde seg til det.
det har hent meg en gang at de ikke har den klar på dagen de sa først, men det gikk greit fordi jeg fikk den to dager før. så jeg takker boa sykler får ekstremt god service
|
|
|
[Re: Bare meg]
30/07/2007 08:53
|
HåvardD
Medlem
|
Medlem
hvilken butikk var dette da, så vi vet hva skal holde oss unna?!
|
|
|
|
|
|
|