Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Voss

Voss #423930 24/07/2007 12:02
K
knuffe Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Er det noen der ute som har noe informasjon om gode stier på Voss?
Tenker på stier fra Hanguren innover fjellet, eller med utgangspumkt fra Vikafjellet el. først og fremst stier, og ikke DH traseer. Vil helst slippe å drasse på mer enn en sykkel...

Re: Voss [Re: knuffe] #424245 25/07/2007 08:47
K
knuffe Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Er det ingen her på forumet som har syklet noe på Voss?
Er takknemllig om noen vil dele sine unnskaper med meg!

Like morro oppover som nedover!
Re: Voss [Re: knuffe] #424375 25/07/2007 14:31
KamAxel Offline
Ringrev
Ringrev
Det er vel 12 år siden jeg syklet der, så kunnskapen er noe vag ICON_SMILE

Såvidt jeg husker var det bra stier mot Slettafjell, til venstre for Røde Kors-hytten. Nedover mot Bavallen tok jeg grusvei på den tiden, men jeg regner med er mulig å ta noen morsommere stier også. Se opp for myr og plutselige dreneringsgrøfter. Det brant jeg meg på.

Det ble vel satt opp noe greier til Ekstremsportveko i Bavallen, men jeg regner med at en del har blitt fjernet. Kan ikke finne noe på hjemmesidene til Fjellheisane iallefall.

-Amund-

Ja til mykere trær, og måtte sykkeltyver brenne! [Linket bilde fra freesmileys.org]
Re: Voss [Re: KamAxel] #427372 02/08/2007 18:57
T
tarjei Offline
Fersking
Fersking
T
Hei og hå, Voss har mye å by på innen for stisykling.
Dersomen øsnker fart og spenning og lite baker er Bømoen et ypperlig sted. Kjør til Bømoen skole og begynn der i fra. Begyn til høyre så kommer du inn i løypen ved start. Her er det bare til å ta for seg til en ikke orker mere med både sti og vei. har kan en boltre seg i flere timer uten å komme på en samme stien to ganger. Ellers så har du jo klasikkeren ned Raugstad. Ta Dinglo og Danglo opp g ta stien til venstre oppover ski løypen Hld deg på denne stien innover til de komemr tl Røde kors hytten, da svinge stien til venstre og du begynner å sykle nedover igjen. Her i fra er det en blanding av sti, skiløype, grus og helt til slutt asfalt. Men da er du nede og klar for en ny tur. Dersom en ikke vil det, ta tueren inn gjen til Kors hytten og ta til høyre, da kommer du neg til Slettefjellet, der går det grusvei helt ned til bunn stasjonen på heissystemet. En kan også slenge seg inn i stien som går opp til Hondlsnuten, men den er ganske tenknisk. Lykke til.

Der et alltid en sti som ikke er syklet

Moderator  support