Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Hvor kan jeg gjemme sykkelen min?

Re: Hvor kan jeg gjemme sykkelen min? [Re: Stein] #424402 25/07/2007 17:41
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvor skal du studere egentlig??? Har også krav om sykkel, men vet ikke hvilken jeg skal bruke.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Hvor kan jeg gjemme sykkelen min? [Re: polkaDOT] #424409 25/07/2007 18:02
K
karlsons Offline
Entusiast
Entusiast
K
Jeg har hatt akkurat samme problem selv. Den forrige sykkelen jeg hadde pleide jeg å sette i kjelleren på studenthjemmet, men etter at framhjulet forsvant og bakgiret ble bøyd langt inn i spilene på hjulet, fant jeg ut at dette var en uaktuell plass for min nye doning. Nå står sykkelen min oppetter veggen på min hybel. Har vært innom clas ohlson og kjøpt noen bagasjestropper. Disse funker fett til å holde sykkelen stående slik du vil. Eneste er at jeg måtte jo skru inn noen kroker i veggen så jeg kunne feste stroppen i, noe som heller ikke er så populært blant vaktmesteren har jeg hørt..

Re: Hvor kan jeg gjemme sykkelen min? [Re: karlsons] #424557 26/07/2007 07:32
T
Titten tei Offline
Fersking
Fersking
T
Jeg ville gitt bengen i vaktmesteren og hatt sykkelen på hybelen, ihvertfall til jeg eventuelt hadde fått en skriftlig advarsel om det (noe du helt sikkert ikke får). Har både bodd og jobbet på studentsamskipnad selv i en del år, og vaktmesterene kan være tøffe i trynet men det kommer sjelden noe mer ut av det. Der jeg jobbet hadde de forresten like stasi reglement, men det ble ikke fulgt i praksis.
Det er ihvertfall ikke noe vits i å få herpa eller stjelt sykkelen sin pga en sur vaktmester som ikke liker jobben sin eller et reglement som er ment for annet enn en ren og pen supersykkel.

Så ta sykkelen inn på hybelen, men ikke begynn å lag hull i veggen. Da vil de kunne ha noe på deg.

Re: Hvor kan jeg gjemme sykkelen min? [Re: Titten tei] #425197 27/07/2007 22:21
mjg Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
När jag bodde på Moholt så hade vi en väldigt bra ordning med vaktmästarna. Vi trivdes med våra ändringar och vaktmästarna lät oss hållas. Det var en bra deal.

*För övrigt anser jag att licenssystemet bör förstöras*
Re: Hvor kan jeg gjemme sykkelen min? [Re: mjg] #425230 28/07/2007 06:48
la1hka Offline
Helt klart
Helt klart
Hva med litt god gammeldags bestikkelse om/når du blir fersket? Man kkan komme langt med ei flaske med noe godt på.

Eirik Nøkleby

"Velg dine kriger med omhu."
Re: Hvor kan jeg gjemme sykkelen min? [Re: ] #425396 28/07/2007 18:10
B
bike4man Offline
Entusiast
Entusiast
B
Sitat: what
Jeg har faktisk skrevet under på at vaktmesteren har lov å gå inn i hybelen min uten samtykke.

Kan så være det, men tviler likevel på at han kan gå inn uten at det foreligger NØDVENDIGHET.
Og han kan nok neppe fjerne noe (en sykkel) fra din bolig dersom den ikke utgjør noen brannfare. Uten at jeg er noen jurist, mener jeg å ha grunn til å tro at NAMSMANNEN muligens må inn i bildet for å kunne fjerne deg, eller noen av dine eiendeler fra studenthybelen.
Man blir ikke rettsløs fordi at man bor på en studentby.

Ta med sykkelen inn.
Det er som kjent lettere å få tilgivelse enn tillatelse (Jfr. bygging i strandsonen.:-))

Fjerning av eiendel (som sykkel) av andre fra din bolig er antagelig lovstridig.

Re: Hvor kan jeg gjemme sykkelen min? [Re: ] #425400 28/07/2007 18:23
Pete Offline
Popcornansvarlig
Popcornansvarlig
Jeg regner med at det ikke er "Bysykling 101" du har kommet inn på og derfor er avhengig av seriøs treningsredskap. Dermed er det ganske naivt å tro at man skal ha en "5000.-"-terreng eller racersykkel stående i sykkelstativet på gata. Kanskje studiet ditt har en mer seriøs ordning med sykkelparkering.
Ellers kjenner jeg folk på forumet her som har drevet sykkelbutikk ut av SiO-hybelen, så det kan da ikke være så voldsomt strengt ICON_SMILE
Hva med å sette hjula på en side av senga og ramma på andre sida, da er det jo en samling deler, ikke en sykkel?

Recovery-mode
Re: Hvor kan jeg gjemme sykkelen min? [Re: Pete] #425412 28/07/2007 18:56
eUnaas Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har pr dags dato 8 sykler inne i min studentbolig som jeg leier. Jeg har de siste årene vært innom de fleste samskibnader i Oslo og har aldri opplevd noe tull med dette. De har heller aldri vært innom rommet mitt.
Nei, du lager bare ett problem for deg selv og andre her nå.

Re: Hvor kan jeg gjemme sykkelen min? [Re: eUnaas] #425422 28/07/2007 19:12
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Har du plass til andre kjekke ting å ha? Seng osv?

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Hvor kan jeg gjemme sykkelen min? [Re: hbakken] #425426 28/07/2007 19:27
eUnaas Offline
Ivrig
Ivrig
Nei, dama bor i boden, for min nye racer har fått plassen hennes i senga. Ellers har jeg måtte kjøre både spisebord og sofa på ett lager for å få inn de andre syklene.

Hadde vært så mye lettere om jeg heller kunne blitt hektet på løping eller svømming eller noe. En speedo og ett par briller er liksom så mye mindre komplisert...

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå