Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Endret løype på Fjellsykkelrittet

Endret løype på Fjellsykkelrittet #423275 21/07/2007 10:32
Zimen Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Som sikkert noen har fått med seg, har vegstyret for Orkeldal-Unndalsvegen sagt nei til at løypetraseen i Fjellsykkelrittet Savalen-Oppdal kan gå seterveien fra Hånåbekken og ned til Oppdal.
Etter 12 år med ritt langs denne setervegen ville plutselig ikke vegstyret ha noe av rittet. Etter 12 år!

Men det blir ikke avlyst, for løypa vil gå ned til Folldal i stedet. Samme målgangssted som for Gruverittet.
Les mere på hjemmesia. Tror det er www.sav-opp.org

Skummelt at grunneiere og vegstyrer bryter inn i ''siste liten''. Dette kunne jo i værste fall medført avlysning.

Re: Endret løype på Fjellsykkelrittet [Re: Zimen] #423364 21/07/2007 19:21
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det lukter litt av dette. Samarbeidet mellom sykkelklubbene Oppdal og Savalen er brutt og oppdalingene satser alt på sitt nye ritt som egentlig skulle arrangeres samme dag. Bruker ikke det nye rittet samme vei også? Uansett er de jo ikke ukjent med konflikter og egoisme i Oppdal.

Re: Endret løype på Fjellsykkelrittet [Re: runermm] #423371 21/07/2007 19:47
Zimen Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Skjønner ikke noe av at oppdal vil trekke seg ut av et ritt som vokser og vokser- og i tilegg er seedingsritt til birken! De satser jo stort på dette nye, og påstår at rittet blir landets største- etter birken.. Jeg tillater meg å tvile på at de har valgt rett..

Re: Endret løype på Fjellsykkelrittet [Re: runermm] #423582 23/07/2007 07:51
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: runermm
Det lukter litt av dette. Samarbeidet mellom sykkelklubbene Oppdal og Savalen er brutt og oppdalingene satser alt på sitt nye ritt som egentlig skulle arrangeres samme dag. Bruker ikke det nye rittet samme vei også? Uansett er de jo ikke ukjent med konflikter og egoisme i Oppdal.

Enig, dette virker litt for tilfeldig. Det spørs om det ikke er noen vennetjenester ute og går mellom sykkelklubb og grunneiere.

Jeg foretrekker i hvert fall å støtte Savalen-Oppdal (Folldal) med min deltakelse.

Re: Endret løype på Fjellsykkelrittet [Re: Zimen] #423612 23/07/2007 09:03
Tom_Bombadill Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg skal være enig i at dette lukter veldig.

Eneste logiske forklaring på at de ikke ønsker å stenge veien også på lørdag, må være nettopp grunneieres og hyttefolks interesser. Velger å tro at det ikke er tung mafiavirksomhet i Oppdals bystyre som står bak dette.

Neste år gjør nok Savalen-Oppdal lurt i å finne en annen helg å arrangere på, gjerne på søndag, om det gjør det lettere. Dermed har distriktet to levedyktige grusritt.

Jeg hadde sett fram til Savalen-Oppdal, og hadde tenkt å prioritere dette rittet, for så og stille med det som ble igjen av krefter på Sykkelenern søndag.

Nå som Sav-Opp går fløyten, velger jeg heller å satse på nykomlingen. Jeg tipper dette rittet får større deltagelse, og med base på Oppdal, blir det mye enklere logistikkmessig.

Jan Erlend
Re: Endret løype på Fjellsykkelrittet [Re: Tom_Bombadill] #423648 23/07/2007 10:57
EgilS Offline
More than words
More than words
Jeg ser at rittet har flere forhåndspåmeldte i år enn på tilsvarende tidspunkt i fjor. Da skulle i hvert fall den delen være sikret.

Gleder meg.

Re: Endret løype på Fjellsykkelrittet [Re: EgilS] #423703 23/07/2007 14:26
Zimen Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Selv om, så hadde det kanskje vært flere uten det nye oppdals-rittet?

Moderator  support