|
Flytte til Trondheim, trenger råd.
|
Flytte til Trondheim, trenger råd.
20/07/2007 12:59
|
erlingba
OP
.
|
OP
.
Min kjære har kommet inn på NTNU i Trondheim, og da har jeg nok ikke annet valg enn å følge med.
Vi har såvidt begynt å se etter leilighet, men vet ikke helt hvor vi bør bo. Har ikke bil, og har nok ingen planer om å skaffe heller, så leiligheten bør ligge forholdsvis sentrumsnært. Hvordan er kollektivtransporten i Trondheim?
Hvis noen har, eller kjenner noen som leier ut leilighet er det bare å si fra. En to, eller tre-roms hadde vært fint, møblert eller umøblert.
Håper det er noen som kan komme med gode råd.
|
|
|
Re: Flytte til Trondheim, trenger råd.
[Re: erlingba]
20/07/2007 14:14
|
JB.
Ivrig
|
Ivrig
Hei! Jeg bor selv i Trondheim og kan sikkert komme med noen tips til deg. Sentrumsnært er ikke noe problem. Jeg kan anbefale området rundt Øya, Møllenberg, Ila (ikke for langt ut), Bakklandet og Singsaker. Kollektivsystemet i Tr.heim er svært bra, men jeg foretrekker bil. Du kan sjekke sit.no for leiligheter. Hvis du ringer dem er de som regel svært hyggelige og imøtekommende.
Og nei, Kattem, Tiller, Ranheim, Tyholt og Byåsen er ikke svært sentrumsnært som det ofte kan stå i en del boligannonser.
I was just riding along...
|
|
|
[Re: JB.]
20/07/2007 14:21
|
parob
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kollektivtransport er greit, såfremt man slipper å måtte bytte buss. Da havner du vel nærmest uansett nede i sentrum og 'hub-en' der. Hvor på NTNU skal hun gå?
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
|
|
|
[Re: parob]
20/07/2007 16:18
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Skal du være sentrumsnært eller markanært da? Sentrum er ikke nært Dragvoll. Skal hun på Gløshaugen kan hun bo egentlig bo ganske usentralt, så lenge det er nære buss nummer 4.
Kommer du mot heimdal, buss nummer 4, og hun skal på Gløshaugen har du 15 minutter til bymarka på sykkel, hun har 15-20 minutter med buss som går ofte. Skal hun på dragvoll er dette området nesten uaktuelt. Da ville jeg vurdert Brundalen, Jakobsli...25 minutter til byen med buss, nære Estenstadmarka og sjøen, samt veldig nære Dragvoll.
Finn ut hvor hun skal studere...er ikke alltid at sentrum er det kule, synes nå jeg.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: RazeFaze]
20/07/2007 16:35
|
Arne_And
More than words
|
More than words
Ila og nedre del av Byåsen kan være en bra løsning dersom hun skal på Gløshaugen. Det er fin sykkelavstand til Gløs, gangavstand til sentrum, og veldig nære Bymarka med flotte sykkelmuligheter. Øya blir litt nærmere Gløs, nær sentrum, og fortsatt kort avstand til Bymarka.
Dersom hun skal på Dragvoll så kan dere, i tillegg til RazeFaze sine tips, vurdere Moholt. Fin sykkelavstand til Dragvoll, kort vei til Estenstadmarka som også har flotte sykkelmuligheter, men litt langt unna sentrum. Går fint å trille ned til sentrum, litt mer slitsomt å sykle hjem (men helt overkommelig).
Møllenberg, Rosenborg og tildels Buran har brukbar avstand til både Bymarka og Estenstadmarka, kort vei til sentrum, ganske kort vei til Gløs, og sykkelavstand til Dragvoll.
|
|
|
[Re: Arne_And]
20/07/2007 17:08
|
erlingba
OP
.
|
OP
.
Takk for gode råd! Er ikke lett å finne ut hvor man vil bo i en by man aldri har besøkt.
Det ser ut til at det blir Dragvoll siden hun har søkt Psykologi.
Vi trenger ikke bo i sentrum, men ikke så langt unna at det blir håpløst å ta seg en by-tur uten å bruke en halv månedslønn på taxi.
Det er ikke veldig mange annonser på finn, får kanskje legge ut en selv.
|
|
|
20/07/2007 17:15
|
Thorst
Veteran
|
Veteran
Jeg har bodd på Moholt i 5 år, og kan virkelig anbefale det. Det er passe nært Dragvoll (10-15 min å gå), sentrum (30 min å gå). Det ligger rett ved Estendstadmarka og det er ikke langt til Bymarka. Det går ofte buss og det er mange studenter som bor i området. Det finnes mange grønne områder og er derfor en "trivelig" plass å bo.
I denne delen av Trondheim er bydelene veldig små, så jeg anbefaler å finne fram et kart for å se på de som ligger like ved. Byåsen, til sammenligning, dekker nesten hele vestsiden av byen og er alt fra sentrumsnært til langt fra alt.
- Espen -
"Man angrer aldri på en dårlig tur, bare de gode man går glipp av"
|
|
|
[Re: Thorst]
20/07/2007 19:31
|
parob
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg ville ha satset på noe i området Moholt-Tyholt-Rosenborg. Da er det innenfor grei avstand til Dragvoll (Moholt er nærmest) og fin avstand til byen (Rosenborg er nærmest). Som Thorst sier så er bydelene her små, og Tyholt glir lett over i Berg som igjen glir over i Singsaker. Fine steder å bo alt dette, og mange hus som leier ut leiligheter hvis dere vil bo privat. Det er mange og bratte bakker når dere skal hjem igjen fra byen, men går man av seg en halvliter eller to på hjemturen så skader jo ikke det heller.
Forresten, velkommen skal dere være! Dette er herlig, vi mister flere hyggelige terrengsykkel.no-ere til østlandet nå i sommer, men får en ny ladning oppover istedet.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
|
|
|
[Re: parob]
21/07/2007 07:41
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Jepp, velkommen skal du väre! Hobbyene du lister opp i profilen din lover jo godt.
Har selv bodd veldig närme Dragvoll paa Stokkanhaugen og flyttet, fordi det var for langt unna byen. Studentbyen paa Moholt var klart aa foretrekke, men vi bodde i en familieleilighet med unge - vet ikke hva som finnes av tilbud for par der for tiden.
Ellers bodd paa Singsaker og Lerkendal rett ved NTNU Glös (begge plasser anbefales - sykkelavstand til alt), i krysset Olav Tryggvason/Söndre gate (anbefales ikke) og naa paa Möllenberg (anbefales ogsaa mht. sykkelavstand - 1 min. til Solsiden, 7 min. til Ladestien, 23 min. til Byaasen Butikksenter og 19 min. til Estenstadmarka.)
Martin
|
|
|
[Re: M@rtin]
21/07/2007 10:59
|
Curbie
Fersking
|
Fersking
Hei og hopp!! Jeg skal også begynne på NTNU til høsten, på siv.ing 5årig, så jeg tror forelesningene er på Gløshaugen. Vel, saken er den at jeg også kjører en del landevei.. er det noen her som har noen synspunkter på hvor det er OK å komme seg ut av byen/hvor småveiene er, og hvor valgmulighetene er best? Noen som vet om en venn av en venn som trenger en ny roomie? Fortrinnsvis en som ikke fester hver dag, har amfetaminfabrikk i kjelleren og hvor hasjdampen får naboene til å tro at en fyrer om sommeren.. Tenkte å snoke litt etter at NM i Svelvik er over.
|
|
|
[Re: Curbie]
21/07/2007 12:55
|
Pete
Popcornansvarlig
|
Popcornansvarlig
Skulle jo tro at landeveissyklister ville satt pris på "apotekerproduksjon" i kjelleren? 
Recovery-mode
|
|
|
24/07/2007 13:04
|
Krankskjendern
Medlem
|
Medlem
Nardo er undervurdert. Kort vei til Dragvoll og Estenstadmarka (bonus: du triller hele veien hjem), bra bussforbindelse, god sykkelsti mot sentrum. Litt langt å krype hjem på nattestid hvis du ikke rekker nattbussen, men litt må man da tåle. Og man kommer jo ikke utenom Trøndelags navle - Nardo Centeret 
--no pain, no cane--
|
|
|
[Re: Krankskjendern]
25/07/2007 11:35
|
erlingba
OP
.
|
OP
.
Da ble det en leilighet i Klæbuveien, ganske langt oppe tror jeg. Har ikke vært å sett på den ennå, men den så fin ut på bildene så da får vi håpe de stemmer.
Flytter opp i midten av august regner jeg med, så da håper jeg været tillater fine sykkelturer.
Noen som har noe møbler til overs? Leiligheten er nesten umøblert, så vi trenger det meste.
|
|
|
30/07/2007 13:32
|
Niels
Veteran
|
Veteran
Jeg har en fin fin god gammel (ca5år) og rund 32" widescreen TV (thomson) som selges for en billig penge - 500 spenn. Viktig å prioritere TV  Kan også selge deg en TV-benk fra Ikea så fort jeg har skaffet en ny til meg selv.
Redigert av Niels; 30/07/2007 13:34.
2013.5 Specialized Enduro Expert Carbon 29SE Moulton TSR9
|
|
|
|
|