Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykle tilbake til Strømstad etter Grenserittet

Sykle tilbake til Strømstad etter Grenserittet #422923 20/07/2007 11:40
S
sls Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
S
Er det noe som har testet dette? Er vel ikke en umulig oppgave mtp lengden, men vet ikke hvorvidt det finner egnede veger som går ca korteste veg. Europavegen er vel ikke å anbefale.

Bussen virker litt styrete (spesielt når jeg ikke rakk tidsfristen for bestilling). Jeg kjører nedover, så hvis noen vil avtale samarbeid om bilhenting der nede, er det bare å gi lyd fra seg.

SLS

Re: Sykle tilbake til Strømstad etter Grenserittet [Re: sls] #423002 20/07/2007 14:00
Stine L Offline
Ringrev
Ringrev
Det pleier å gå greit å kjøpe bussbillett fra Fredriksten på morgenen. Var tidlig ute i fjor og da ordna det seg uten problemer.

Stine
- rimelig godt kjent i Atlantis ICON_TONGUE
www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! ICON_SMILE
(x-MTBea)
Re: Sykle tilbake til Strømstad etter Grenserittet [Re: sls] #423286 21/07/2007 11:14
ileirtro Offline
Entusiast
Entusiast
Det går en vei nesten rett fra Fredriksten mot Svinesund, Svinesundveien mener jeg den heter. Før om årene har folk syklet denne veien over den gamle Svinesundbroen og langs E6 mot Strømstad. Hvis den gamle E6 fremdeles er intakt er vel det den greieste ruten. Du kan prøve å følge gammelveien om morgenen når du kjører til Strømstad for å se om den fremdeles er farbar. Ellers er det mulig å ta bussen til Strømstad selv om en ikke har forhåndsbetalt.

Re: Sykle tilbake til Strømstad etter Grenserittet [Re: ileirtro] #423394 21/07/2007 22:04
G
Grubler Offline
Entusiast
Entusiast
G
Distansen fra Fredriksten til Strømstad er nok fort en 3 mil, så hvis du orker det etter Grenserittet, så har du min respekt! ICON_SMILE

Jeg vil nok ikke anbefale å måtte sykle (gamle)E6'en til Strømstad, siden den er hardt trafikkert. Spesielt nå på sommeren.

Hvis du absolutt må sykle til Strømstad, så ville jeg nok da heller anbefale å sykle om Berby(der hvor Grenseritt traseen krysser grensa). Det er en fin sykkelvei i fine omgivelser.

Moderator  support