Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fox Talas og vandring

Fox Talas og vandring #421608 15/07/2007 20:12
Graso Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Etter et par deilige månedermed ny fullboing sliter jeg litt med vandringa på gaffelen.

Det dreier seg om en Fox Talas RLC. I starten merket jeg umiddelbar reaksjon på mengden vandring når jeg skrudde på hjulet øverst på venstre gaffelben. Det var tydelige 2 cm som "forsvant" for hvert trinn, og tydelig 2 cm. som "dukka opp igjen" når jeg vrei den andre veien.

Problemet er at nå kommer reaksjonen mye treigere og med mindre endring i vandringen når jeg justerer på hjulet. Fra 140 til 120 mm blir det etter hvert en endring på 2 cm. Men fra 120 til 100 mm går det veldig treigt,og jeg tror ikke jeg kommer helt ned på 100 mm før etter en god stund.

Hva er problemet? og hvordan retter jeg på dette? Jeg vil ha en like smooth endring i vandringa som tidligere...

-arne-
Re: Fox Talas og vandring [Re: Graso] #422063 17/07/2007 12:46
vro Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Jeg hadde et lignende problem med en RS Reba. Det vil si; det ble etterhvert nesten umulig å utnytte hele det justerbare vandringspotensialet (85-115mm), og den ble nærmest låst til et nivå. Dempingen virket for øvrig tilsynelatende normalt.

Forklaringen viste seg å være at jeg på et eller annet klønete vis hadde vært alt for raus med lufttrykket. Da dette ble redusert til normalt nivå igjen fungerte justeringen av vandringen like bra som før igjen.

Ikke sikkert problemet skyldes det samme i ditt tilfelle, men for det det er verdt...

Vegard

Moderator  support