Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

magura gustav bremser

Re: magura gustav bremser [Re: KamAxel] #420537 11/07/2007 12:43
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: KamAxel
Derfor lurer jeg på hva dette betyr (sitat fra Marzocchis tech.doc. for 888 VF):
Quote:
Max disk (sic) dimension:
XC INTL STD 6” (The installation of 8" disk is only possible when the specific adapter is supplied by the brake system manufacturer)

Betyr det bare at man må ha en adapter for å flytte kaliperen hvis man vi ha større skive? Det er jo rimelig selvsagt. Jaja...
-Amund-

Ja, du må ha adapter til skiver. Dette er ikke noen forskjell fra andre gafler. Det at INTL STD 6" betyr at man bruker helt vanlige adapter... Fox 40 og Boxxer bruker litt sære adapter og krever helt egne adapter. Et 6" INTL STD er det nesten alle gafler bruker, inkl Fox 32, Rock Shox. Alle disse krever adapter avhengig av hvilken skivestørrelse du har.
Unntaket er gafler som bruker PM, nyeste 888/66, Manitou, disse har igjen egne adapter.
Standardisering er noe herk.

Her ser du en liste over adapter til Avid.

http://www.chainreactioncycles.com/Searc...s+Disc+Adaptors

Som forrige taler skrev, så krever Magura sine egne pga sær kaliperkonstruksjon på Gustav. Disse er mye dyrere enn andre(opp mot tusenlappen, tror jeg) fordi adapteret er en vital del av hele kaliperen.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: magura gustav bremser [Re: chris_f] #421037 12/07/2007 20:29
B
biffo Offline
Entusiast
Entusiast
B
Sitat: chris_f
Ja. Men hva Gustav M gjelder så er adapteren ganske dyr, siden det er en såkalt "floating caliper."

Men så vidt jeg erindrer så følger den da vitterlig med i settet..? Det er nok viktig å kjøpe riktig skive med en gang, for hvis man kjøper 190 og senere vil bytte til 210 så er det nok et problem...

Det at den er en "floating caliper"(samme prinsipp som på bil) er jo noe av det som er gull med disse bremsene, men samtidig - når du står med adapteret i hånda og kjenner vekta... vel, man trenger ikke kjøpe xtr bakgir for å spare vekt iallefall...

Men for all del, jeg er superfornøyd med mine jeg, selv om de veier endel.

Biffo

Re: magura gustav bremser [Re: biffo] #421091 13/07/2007 07:01
chris_f Offline
Entusiast
Entusiast
Ja, det var ikke noe negativt med det konseptet jeg prøvde å få fram. Det gikk mer på at han måtte sørge for å få riktig med en gang, som du selv nevner.

Jeg vurderte Gustav selv, men endte opp med Avid Codes. Knallfornøyd med det, selv om Gustav sikkert biter noe hardere.

Re: magura gustav bremser [Re: chris_f] #421603 15/07/2007 19:36
konaSTINKYdeluxe Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
den caliperen var med på bremsene da...

kona stinky deluxe06

hafjell bike park:D
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå