Jeg driver ikke med dirtsykling og har lite kunnskaper om dette. Vet heller ikke om dette forumet er rette stedet for dette innlegget heller. Tar en råkjangs og satser på at noen på forumet driver med dirtsykling. Og så til saken, et lite stykke fra meg er det en pensjonert motocrossbane. Den ble stengt da folkene på den nærmeste gården klagde på støyen. Dette er over ti år sia nå. Men banen er der fortsatt med svinger, hopp osv, og ferske sykkelspor tyder på at noen fortsatt bruker den. Desverre er banen igjengrodd og i sjuskete stand. Synes det er synd at en slik bane skal forfalle slik at ingen skal få dra noe nytte av den. Jeg har lenge tenkt at banen ville gjøre seg som en dirtpark for sykler , men aldri gjort noe med det siden jeg ikke driver med det selv. Ettersom sykler bråker minimalt er det få grunner for at det ikk burde gå an å sette istand en slik bane. Anyhow, tenkte jeg skulle tipse dirt folka her på forumet om en mulig lekeplass.
Lokasjonen til denne banen er ved Siggerud gård, mellom Langhus og Siggerud (
SE KART )
Har tenkt meg dit i kveld, se om jeg tør å hoppe litt og kanskje knipse noen bilder.
Kommer tilbake asap med bilder...