Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Potensiell dirtpark?

Potensiell dirtpark? #419970 09/07/2007 16:16
Tarje Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jeg driver ikke med dirtsykling og har lite kunnskaper om dette. Vet heller ikke om dette forumet er rette stedet for dette innlegget heller. Tar en råkjangs og satser på at noen på forumet driver med dirtsykling. Og så til saken, et lite stykke fra meg er det en pensjonert motocrossbane. Den ble stengt da folkene på den nærmeste gården klagde på støyen. Dette er over ti år sia nå. Men banen er der fortsatt med svinger, hopp osv, og ferske sykkelspor tyder på at noen fortsatt bruker den. Desverre er banen igjengrodd og i sjuskete stand. Synes det er synd at en slik bane skal forfalle slik at ingen skal få dra noe nytte av den. Jeg har lenge tenkt at banen ville gjøre seg som en dirtpark for sykler , men aldri gjort noe med det siden jeg ikke driver med det selv. Ettersom sykler bråker minimalt er det få grunner for at det ikk burde gå an å sette istand en slik bane. Anyhow, tenkte jeg skulle tipse dirt folka her på forumet om en mulig lekeplass.

Lokasjonen til denne banen er ved Siggerud gård, mellom Langhus og Siggerud ( SE KART )

Har tenkt meg dit i kveld, se om jeg tør å hoppe litt og kanskje knipse noen bilder.

Kommer tilbake asap med bilder...

Redigert av Tarje; 09/07/2007 16:32.
Re: Potensiell dirtpark? [Re: Tarje] #420056 09/07/2007 21:39
Tarje Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Da har jeg vært ute en tur og fått sjekket opp statusen på crossbanen. Det viser seg at den er i litt mer bruk enn først antatt. Noen syklister og noen crossere har lagt igjen sine spor. Store deler av den gamle crossbanen er grodd igjen og praktisk talt umulig å sykle på. Men en tredjedel er fortsatt kjørbar med tydelig vedlikeholdte hopp og stier.

Har knipset et par bilder, men får ikke til å laste de opp her så de som er interessert får sjekke denne linken.

Redigert av Tarje; 09/07/2007 21:55. Rediger grunn: Satans bildeopplasting
Re: Potensiell dirtpark? [Re: Tarje] #420428 11/07/2007 07:56
oslove Offline
lo-fi
lo-fi

Ser virkelig ut som en gyllen mulighet for å kunne bli en
fin dirtpark. Mye jord, og bra helling. Og veldig mye er gjort
allerede, med tanke på bygging av doséringer og slikt.
Trenger vel egentlig bare en iherdig liten gjeng som kan shape,
og holde ting ved like, bruke den mye, og ha det gøy.

DDS // Joar Christoffersen. sun

Re: Potensiell dirtpark? [Re: oslove] #420457 11/07/2007 08:59
Altabjorn Offline
Ivrig
Ivrig
Oj, oj, dette så ut som noe noen definitivt burde gjøre noe med! Tar en tur over helga. Vet du noe om grunneierforholdene? Kommunalt?

Re: Potensiell dirtpark? [Re: Tarje] #420508 11/07/2007 11:43
Pete Offline
Popcornansvarlig
Popcornansvarlig
Ganske urelatert egentlig, men nå er det lenge siden jeg har sykla stiene innover fra Stallerudhytta retning Siggerud - erre no' moro der fortsatt?

/Peter
Skigutt i eksil

Recovery-mode
Re: Potensiell dirtpark? [Re: Altabjorn] #420616 11/07/2007 17:04
Tarje Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: Altabjørn
Oj, oj, dette så ut som noe noen definitivt burde gjøre noe med! Tar en tur over helga. Vet du noe om grunneierforholdene? Kommunalt?

Det er kommunen som styrer skuta der. Jeg syklet meg en runde på banen, og den er i god stand (til å ha forfalt i ti år). Men den trenger en real opprydding. Bortsett fra det tror jeg ikke det skal store inngrep til for å få igang en fullblods dirtpark.
Nå vet jeg ikke helt åssen kommunens holdning til slike ting er, men jeg vil tro at de stiller seg positivt til en slik park. Nok et tilbud for barn og ungdom er jo alltid bra.

Redigert av Tarje; 11/07/2007 17:06.

Moderator  support