Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Jøldalshytta

Jøldalshytta #418863 05/07/2007 08:57
Gazza Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Hei

Har tenkt oss inn til Jøldalshytta fra Nerskogen i helga, men ser at de gamle trådene er tatt bort...

Lurer på hvilken sti som er best; Over Gråfjellet eller om Vaulan (mellom Gråfjellet og Skrikhøa). Er stien ned til Heldalssetrin fin også?

M

Re: Jøldalshytta [Re: Gazza] #418886 05/07/2007 09:39
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Jeg ville sykla over Gråfjellet til Jøldalshytta, og Skrikdalen tilbake til Nerskogen igjen. Jeg har sykla den runden, men aldri motsatt vei.

Jeg har aldri sykla stien ned til Heldalssetrin, men det burde kanskje prøves i løpet av sommeren.

mvh OveR

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: Jøldalshytta [Re: OveR] #418893 05/07/2007 10:03
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sykla i fjor fra Nerskogen til Jøldalshytta. Husker ikke heeelt navn, men vi sykla IKKE Skrikdalen. Ergo sykla vi sikkert Gråfjellet. Mitt tips er å i hvertfall sykle ned fra Gråfjellet til Nerskogen tilbake. Dette er en av de aller feteste nedkjøringene jeg har vært borti, teller med både sti og utfor-løyper. Fantastisk underlag og lengde...meget bra.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Jøldalshytta [Re: RazeFaze] #768390 11/07/2009 10:48
perbl Offline
More than words
More than words
Drister meg til å dra opp en gammel tråd jeg.

Er disse stiene avmerket på noen kart? Jeg ser på Garmins Topoprokart og på noen tilårskomne kart jeg har liggende over Trollheimen, og ser kun stien som går på venstresida av Gråfjellet tilsynelatende nede i dalen jeg antar heter Skrikdalen, iom at jeg ser ei Skriktjønn nedi der. Denne stien ser ut til å møte den merka turiststien fra Gjevilvasshytta før den kommer fram til Jøldalshytta.

Jeg ser ikke noe på kartet over Gråfjellet, men virker som om det er over selve fjellet den gode stien går utfra det jeg leser her? Mulig denne er lett å finne, tenkte jeg skulle prøve meg på denne turen når været bedrer seg litt her, nå er det stort sett regn og skodde her.

Per B.
Re: Jøldalshytta [Re: perbl] #768591 11/07/2009 20:36
EgilS Offline
More than words
More than words
Det er også syklebar sti fra Resdalen.

Her har henrikg klarlagt en del alternativer i området:

Sitat: henrikg
Jeg vil absolutt anbefale området Nerskogen-Jøldalen hvis du vil prøve høyfjellsykling.

Her er det flere alternative ruter alt etter hvor grensa di mellom sti og knot går.

Alternativ 1:
Traktorvei fra Jølhaugen inn til Jøldalshytta (TT), mulighet for å forstsette et stykke ned i Svartådalen før veien går over i knotesti.

Alternativ 2:
TT sti fra Haugasetra på Nerskogen over til Jøldalshytta
Jeg har bare syklet deler av denne.
Første biten er muligens litt våt, resten er veldig fin, og det er liten høydeforskjell.

Alternativ 3:
TT sti fra Minilldalen på Nerskogen over til Jøldalshytta
Litt mer klatring og knot, men veldig fin sti, og praktfull utsikt.

Alternativ 4:
TT-sti fra Jøldalshytta over til Svartdalssetrin/Minilldalen.
Kan kombineres med alt. 2 eller 3 for en rundtur.

Alternativ 5:
TT-sti fra Resdalen til Jøldalshytta

Kart og bilder fra 2 turer i Trollheimen

Moderator  support