Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

ny bruker - nesten ny sykkel

ny bruker - nesten ny sykkel #418307 03/07/2007 19:22
K
kloning Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Etter en stund smuglesing tenkte jeg det var på tide å registrere seg , da det virker som om jeg kan å hjelp med det meste her ICON_SMILE

Jeg har sjeldent brukt sykkelen som treningsmiddel, men nå som knærne ikke orker mer løping, er jeg i full gang med sykkelturer i oslomarka.

Jeg begynte noget forsiktig med kjøp av sykkel, og skaffet meg denne: g-sport
Sikkert grei nok som en start (likevel kjipt at det var 30% rabatt på den uka etter:(

Som med alt annet, får man vel det man betaler for, og jeg lurer på om noen her inne har noen erfaringer eller kjenner andre som har angående denne sykkelen.

Greit fornøyd foreløpig ut i fra mine forventninger, men kranken er vel ikke av de beste og den oppfører seg også litt rart merker jeg. Hakker en del når jeg tråkker til (med en del kg) og girene vil ikke alltid lystre. Girene hakker en del, og gir fra seg mye rar lyd.

takker for alle tilbakemeldinger ICON_SMILE

Re: ny bruker - nesten ny sykkel [Re: kloning] #418319 03/07/2007 19:37
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Det er vel nesten alltid kompromisser på en sykkel. Til 6000 skal du uansett få en sykkel som ikke knirker, bomgirer og oppfører seg rart. Så da er vel litt service på sin plass? Etterstramming av girwire må alltid gjøres, så begynn der du, og se om ikke mye løser seg.

mvh OveR

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: ny bruker - nesten ny sykkel [Re: kloning] #418380 03/07/2007 23:12
O
Oncle joe Offline
Fersking
Fersking
O
Girene er nok bare dårlig justert og er i en kvalitets gruppe som overhode ikke burde oppleves som "hakkete". Du har jo to års gratis service, så bare dra innom og be de justere den(evnt ring og avtal tid på forhånd). Smart å teste sykkelen utenfor før du drar, hender den oppfører seg anderledes på bukk en når den får tyngde i tråkket.

Når det kommer til kranken, sjekk av begge krankarmene sitter skikkelig og at det ikke er noe slark. Hvis det er det, stram. Det har vært noe problemer med kranklageren til den kranken. De fleste butikker oppgraderer dette som reklamasjon.

Diamonds are forever
Re: ny bruker - nesten ny sykkel [Re: kloning] #418384 04/07/2007 00:36
_
_Jarle_ Offline
Fersking
Fersking
_
Heisann!

For noen år siden kjøpte jeg meg en veldig billig sykkel, for jeg var litt usikker på hvor mye sykling det kom til å bli. I år fant jeg ut at det var på tide å oppgradere så jeg kjøpte samme sykkel som du har. Ble "lurt" med på sykling i skogen og ble bitt av basillen! Nå er det noe sykling på asfalt, men prøver å sykle mest mulig i skogen.

Holkene og pedalene er ikke noe særlig, men det koster ikke så mye å bytte ut. Jeg har også byttet styre og dekk, for å få det enda bedre i skogen. Nå er jeg veldig fornøyd med sykkelen! Den passer veldig godt til mitt bruk, synes jeg. (Mulig fordi jeg ikke vet bedre. Hehe)

Lykke til med sykkelen!

Re: ny bruker - nesten ny sykkel [Re: _Jarle_] #418435 04/07/2007 07:51
konaSTINKYdeluxe Offline
Medlem
Medlem
kranken er ikke den beste. Truvativ duger ikke

kona stinky deluxe06

hafjell bike park:D
Re: ny bruker - nesten ny sykkel [Re: konaSTINKYdeluxe] #418442 04/07/2007 07:56
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Dustete svar, Truvativ har veldig mye bra. De rimelige krankene er ofte bra for pengene, de bedre holder også meget god standard.

Hva er ditt argument for at "truvativ duger ikke"?

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: ny bruker - nesten ny sykkel [Re: RazeFaze] #418469 04/07/2007 08:30
F
Femund Offline
Fersking
Fersking
F
Kjøpte samme sykkel i våres. Etter 14 dager fikk jeg slark i kranken (Truvativ 5D). Fikk ny sykkel som erstatning uten noen som helst spørsmål. Pedalene og holkene er byttet mot andre, ellers er jeg veldig fornøyd med den.

Re: ny bruker - nesten ny sykkel [Re: Femund] #418471 04/07/2007 08:39
RazeFaze Offline
More than words
More than words
På en sykkel til den prisen kan man ikke forvente "verdens beste krank", det finnes jo kranker som koster 6000 løse jo!

Truvativ lager ok kranker i budsjett-klassen, evnt kan man oppgradere hvis det viser seg at de ikke holder. Shimano sin LX koster rundt 1000 og vil være en fin oppgradering...HVIS nødvendig.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: ny bruker - nesten ny sykkel [Re: Femund] #418473 04/07/2007 08:43
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Ny sykkel på grunn av at kranken var slarkete? Hvilken butikk var dette?

mvh OveR

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: ny bruker - nesten ny sykkel [Re: OveR] #418502 04/07/2007 09:55
Geir Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg solgte mange sykler av den typen du har kjøpt da jeg jobbet på G-Sport og kjenner flere som har den samme. Til prisen er jo sykkelen kjempegrei. Kjøp deg et bredere styre og bedre dekk, så er det en fin innstegsmodell til stibruk. Dempegaffelen er ikke av super kvalitet og heller ikke hjulene. Men som razefaze sier; kjør på det til det ryker og oppgrader deretter.

Geir
Re: ny bruker - nesten ny sykkel [Re: OveR] #418549 04/07/2007 11:28
F
Femund Offline
Fersking
Fersking
F
Sitat: OveR
Ny sykkel på grunn av at kranken var slarkete? Hvilken butikk var dette?

mvh OveR

Det var i en av G-Sport butikkene i Porsgrunn.
De hadde ikke nytt kranklager på lager, ikke hadde de ny sykkel, men de ordnet det slik at jeg hentet ut ny sykkel i annen G-Sport butikk i byen som hadde min rammestørrelse.
Fin service spør du meg !

Re: ny bruker - nesten ny sykkel [Re: Femund] #418697 04/07/2007 19:47
K
kloning Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Takker for tilbakemeldinger. Har vært en del ganger innom G-sport allerede med småplukk og div. Pedalene ble byttet ut med en gang:)
Greit å bo rett ved en G-sportbutikk også.

Men uten altfor mye erfaring, så funker denne sykkelen bra for meg nå. Får heller, som flere av dere skriver, oppgradere etterhvert, eller rett og slett spare til en ny og bedre ICON_SMILE

Re: ny bruker - nesten ny sykkel [Re: Femund] #418699 04/07/2007 19:48
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Helt håpløs måte å drive butikk på spør du meg... Å bytte kranklager er en smal sak og std. firkantlager bør alle butikker som selger sykler ha på lager. Hva skjer neste gang noe ryker? (for det vil det når du tar et kranklager på få uker på en slik sykkel) ny sykkel da og?

Hvis du hadde montert/byttet masse stæsj på sykkelen din? Kanskje du hadde registrert sykkelen din i Falck? Hadde du vært like fornøyd da?

Ut på tur!

Re: ny bruker - nesten ny sykkel [Re: Supermann] #418784 05/07/2007 06:07
F
Femund Offline
Fersking
Fersking
F
Som sagt, jeg hadde hatt sykkelen i 14 dager og hadde ikke montert eller byttet noe på den. Så ja, jeg er fornøyd med hva som ble gjort. Tar jeg et kranklager til, bør jeg kanskje vurdere å sette på noe annet ? Eller kanskje det rett og slett var noe feil med det første kranklageret som gjorde at det gikk ? Kanskje de bytter kranklager neste gang ? Hva vet jeg.........Jeg er fornøyd og det er vel det viktigste ?
Omregistering hos Falck ble ordnet med en gang uten problemer.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå