Hei
Har en Reba Race som er rundt ett år gammel. Funker bra, men det er kanskje på tide med litt vedlikehold? På nettsidene til Rock Shox fant jeg en beskrivelse av hvordan man demonterer, overhaler og setter sammen gaffelen igjen. Ser forholdsvis enkelt ut. Jeg tenkte å rengjøre gaffelen innvendig, bytte o-ringer, evt. støvringer og fylle på ny olje.
- Er dette greit å gjøre selv hvis man er vant til å skru litt?
- Hvor ofte bør man overhale gaffelen (jeg sykler 3-400 mil i året med denne sykkelen)?
Finner ingen i Norge som har disse delene, men jeg fant delene hos chainreactioncycles.com.
- Noen som vet om noen i Norge som selger disse delene?
- Hvis jeg kjøper delene fra chainreactioncycles.com, kommer det toll og/eller moms i tillegg?
- Noe annet jeg bør vite om i.f.m. overhaling av gaffel og kjøp av deler?
Øivind
Hei!
Har du sånn nogenlunde kontroll på tommeltottene er Reba en veldig kurrant gaffel å skru på selv.
Deler skal kunne skaffes gjennom nær sagt hvilken som helst sportsbutikk, siden Merida-importøren Stians Sport har agenturet på SRAM/RockShox i Norge. Prøv hos Bjørn Myhre Sport i Krokstadelva f.eks.
På varer fra Chainreaction Cycles må du beregne frakt, mva og "fortollingsgebyr" til Posten på toppen av de norske prisene du ser i nettbutikken.
Lykke til!
/Peter
Fornøyd Reba-bruker