|
|
Sykkelener'n på Oppdal
|
Re: Sykkelener'n på Oppdal - unik opplevelse?
[Re: Tandstad]
12/08/2007 20:02
|
panorama
Veteran
|
Veteran
Manengen er i knallform om dagen.
|
|
|
[Re: panorama]
12/08/2007 21:47
|
oalex
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Et bra arrangement og en flott trasè. Det tekniske partiet var supert (Riserbar, I love you). Er godt fornøyd med 2:58:34. siste delen av rittet var veldig artig! Maksfarta var 98(!!!) km/t der...:O Sjukt :-) O
|
|
|
[Re: oalex]
13/08/2007 14:18
|
Tandstad
Fersking
|
Fersking
Må seiast at dette ikkje var av meg  Mitt speedometer viste 68.7 som maks, og synes dette var rimelig fort!
|
|
|
[Re: Tandstad]
13/08/2007 18:03
|
svegar
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Takk til arrangøren for ei flott løype og et godt arrangement. Måten å organisere startpuljene på bør muligens revurderes neste år til et mer forutsigbart opplegg.
Rittet markerte for øvrig mitt endelige farvel til guffe generelt og The Crow spesielt. Jeg har derfor opptil flere pent brukte The Crow-dekk til salgs (dvs tre dekk, alle med ubetydelige hull, dog for store til at guffa greier å tette dem, og i praksis uten slitasje for øvrig), samt ett HELT nytt og ubrukt The Crow. Videre har jeg ei stor flaske med guffe som jeg har brukt bittelitt av (dvs til ett dekk). Hele dritten selges til høystbydende.
sv
|
|
|
[Re: svegar]
13/08/2007 18:23
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
Hehe, flere som er lei av hvit ekkel guffe ja :-)
|
|
|
13/08/2007 19:50
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Takk til arrangøren for ei flott løype og et godt arrangement. Måten å organisere startpuljene på bør muligens revurderes neste år til et mer forutsigbart opplegg.
Rittet markerte for øvrig mitt endelige farvel til guffe generelt og The Crow spesielt. Jeg har derfor opptil flere pent brukte The Crow-dekk til salgs (dvs tre dekk, alle med ubetydelige hull, dog for store til at guffa greier å tette dem, og i praksis uten slitasje for øvrig), samt ett HELT nytt og ubrukt The Crow. Videre har jeg ei stor flaske med guffe som jeg har brukt bittelitt av (dvs til ett dekk). Hele dritten selges til høystbydende.
sv Da er vi spent på hvorfor du er så misfornøyd? We need details!
|
|
|
[Re: erling]
13/08/2007 21:03
|
svegar
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Da er vi spent på hvorfor du er så misfornøyd? We need details! Jeg er møkk lei av å plundre som et h.. med å få luft i dekka, møkk lei av å bruke fem ganger så lang tid dersom jeg har lyst til å legge om, møkk lei av klinet. Og litt for få av de dekkene jeg har lyst til å bruke er noe særlig greie å få luft i uten slange. Når det gjelder The Crow så har jeg punktert to ganger i løpet av noen ytterst få timers bruk, nå senest 20 minutter ut i Sykkelener'n, uten at denne guffa har vært til nytte. Trist å miste hjulet til Kurt Asle på grunn av noe sånt hehehehe. Jeg har også fått to dekk av Rolf som jeg har liggende, han ville ikke ha dem etter at han han hadde hatt samme problemene. Disse har jeg brukt på noen treningsturer med slange, og det har gått greit. Og dersom mine antenner ikke er helt på villspor så tror jeg nok Jørn med klar margin kommer til samme konklusjon etter helga, han har også hatt mye punkteringer og plunder med The Crow, tror han har tatt tre dekk hittil i år. Nå går jeg tilbake til den bånnsolide vinnerløsningen Maxxis Flyweight 330 med talkum og Michelin latexslanger hvis jeg blir med på Holmenkollrittet og Birken. sv
|
|
|
13/08/2007 21:16
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Dette er jo litt interresant. Jeg hater Flyweight 330 fordi jeg punkterer hele tiden. Og så elsker jeg Crow fordi jeg ikke har punktert på de ennå. Men jeg har kun brukt de i ett ritt så langt og da var de upåklagelige.
Når det gjelder guffeløsningen tror jeg det er viktig å jobbe godt med hjulene når det innstalleres slik at det blir pottetett. I tillegg tror jeg det er litt forskjell på hvor gode de enkelte felgene er. Jeg kjørte hele 2004 sesongen med Phyton og guffe. Resultatet ble null punkteringer. Så det kan funke bra.
|
|
|
14/08/2007 13:25
|
Tom_Bombadill
Ivrig
|
Ivrig
Nå går jeg tilbake til den bånnsolide vinnerløsningen Maxxis Flyweight 330 med talkum og Michelin latexslanger hvis jeg blir med på Holmenkollrittet og Birken.
Skål/Amen (stryk det som ikke passer)!
Jan Erlend
|
|
|
[Re: erling]
14/08/2007 16:56
|
svegar
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Dette er jo litt interresant. Jeg hater Flyweight 330 fordi jeg punkterer hele tiden. Og så elsker jeg Crow fordi jeg ikke har punktert på de ennå. Men jeg har kun brukt de i ett ritt så langt og da var de upåklagelige.
Når det gjelder guffeløsningen tror jeg det er viktig å jobbe godt med hjulene når det innstalleres slik at det blir pottetett. I tillegg tror jeg det er litt forskjell på hvor gode de enkelte felgene er. Jeg kjørte hele 2004 sesongen med Phyton og guffe. Resultatet ble null punkteringer. Så det kan funke bra. Selvsagt mulig at jeg ikke jobber nok med dem, men jeg bruker såpe og alt mulig etter alle kunstens regler til jeg ikke finner flere lekkasjer. Det er forsåvidt også dette som gjør at jeg ikke gidder mer - makan til mas for å legge om. Jeg har imidlertid ikke punktert med Schwalbe Racing Ralph eller Fast Fred 2.25 med guffe, men det er jo et sabla styr å få luft i dem. The Crow har vært litt lettere å få luft i. Jeg har kjørt masse på Flyweight med slanger, inkludert til sammen ca 70 mil i ritt, uten punkteringer. Likte godt å kjøre på The Crow, men ikke tale om at jeg stiller med dem til Birken. sv
|
|
|
14/08/2007 17:58
|
lrm
Maratonmannen
|
Maratonmannen
Prøv Python og Piranha tubless ready dekk. Bare å putte i litt guffe, send hjulet rundt å pump opp dekket for hånd. Kjempe enkelt.
|
|
|
[Re: lrm]
14/08/2007 20:46
|
Raceren
Fersking
|
Fersking
Har syklet Savalen Oppdal tidligere, men syns den nye traseen til Sykkelenern var mye mer variert og morsom. Stigningene var ikke så ille som høydeprofilen så ut til. Artig m såpass langt terrengparti. Tror dette var det mest gjennomførte arrankementet jeg har vært på på mange år. Det var godt organisert Får håpe at rittet går neste år også. Å så deilig å slippe å stå op kl 5 for å ta buss da gitt
|
|
|
[Re: Raceren]
14/08/2007 21:05
|
wheel69
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Etter at jeg gikk over til NoTubes med Python og guffe har jeg tilgode å pungtere etter 350 mil på sti og grus. Med Piranha og slange derimot punga jeg 3 ganger på kort tid. Ymse erfaringer her inne med andre ord  Har dog et ekstra 'herje-hjulsett' (med slanger) til mer sjonglering av dekk så jeg slipper guffe-gris ved hyppig omlegging.
It's not you, it's my bike.
|
|
|
15/08/2007 07:24
|
magic
Besatt
|
Besatt
...Når det gjelder The Crow så har jeg punktert to ganger i løpet av noen ytterst få timers bruk, nå senest 20 minutter ut i Sykkelener'n, uten at denne guffa har vært til nytte. Trist å miste hjulet til Kurt Asle på grunn av noe sånt hehehehe. Jeg har også fått to dekk av Rolf som jeg har liggende, han ville ikke ha dem etter at han han hadde hatt samme problemene. Disse har jeg brukt på noen treningsturer med slange, og det har gått greit.
Nå går jeg tilbake til den bånnsolide vinnerløsningen Maxxis Flyweight 330 med talkum og Michelin latexslanger hvis jeg blir med på Holmenkollrittet og Birken.
sv
Jeg har planer om å bruke nettopp The Crow med latexslanger på Birken. Siden du ikke nevner Crow med slange som et alternativ på ritt, er det slik at disse dekka fungerer dårligere og pungterer lettere enn f.eks Flyweight 330 med slange? Trur ikke jeg orker å prøve guffa nå etter å ha hørt om dine problemer og andre som har opplevd at dekket vrengte seg av!
Hilsen Lars
"It's like deja-vu, all over again"
|
|
|
[Re: magic]
15/08/2007 07:38
|
jorn_almberg
Besatt
|
Besatt
...Når det gjelder The Crow så har jeg punktert to ganger i løpet av noen ytterst få timers bruk, nå senest 20 minutter ut i Sykkelener'n, uten at denne guffa har vært til nytte. Trist å miste hjulet til Kurt Asle på grunn av noe sånt hehehehe. Jeg har også fått to dekk av Rolf som jeg har liggende, han ville ikke ha dem etter at han han hadde hatt samme problemene. Disse har jeg brukt på noen treningsturer med slange, og det har gått greit.
sv
Jeg har planer om å bruke nettopp The Crow med latexslanger på Birken. Siden du ikke nevner Crow med slange som et alternativ på ritt, er det slik at disse dekka fungerer dårligere og pungterer lettere enn f.eks Flyweight 330 med slange? Trur ikke jeg orker å prøve guffa nå etter å ha hørt om dine problemer og andre som har opplevd at dekket vrengte seg av! Jeg sykla Sykkelenern med Crow og latexslange bak. Hadde som svegar ambisjoner om å sykle med guffe i dekket, men ga opp prosjektet noen timer før start, siden dekket fortsatt mista luft etter mye sykling, etterfylling av guffe, forskriftmessig risting osv. (Sånn for ordens skyld så kan jeg opplyse om at svegar hadde dekket motert på Olympic felg med gult felgbånd og Stan's ventil. Jeg hadde dekket montert på Crossmax SL med Mavic UST ventil.) Anyways, jeg syns Crow-dekket fungerte utmerket med latexslange (kombinert med Racing Ralph 2,25 på stiv gaffel foran). Jeg trilla bra, og den høye profilen på dekket demper mye av de små ujevnhetene på fjellveier i høy fart. Også svært godt grep i det flotte stipartiet. Minus for at dekket slipper veldig tidlig bak ved nedbremsing fra høy fart på grus, jamført med Conti Twister Supersonic som jeg brukte under lignende forhold ei uke før. Hadde forøvrig ca. 32 psi i Crow.
|
|
|
[Re: jorn_almberg]
15/08/2007 10:14
|
Christen
Ex Trippelbirker
|
Ex Trippelbirker
Jeg har også et litt ambivalent forhold til guffe.... Da jeg fikk The Crow dekkene i vår prøvde jeg meg med gul tape, løs ventil, Olympic rim og guffe. Fikk det ikke til. Gikk deretter over til felgbånd med ventil. Fikk det fremdeles ikke til. På Intense og Michelin dekkene var det veldig lett!!
Fant i ettertid ut at felgbåndet hadde skader både ved ventil og et annet sted etter litt hardt bruk av dekkspaker.
Prøvde igjen med guffe før Savalen-Folldal. Brukte felgbånd med påmontert ventil. Dekkene var litt vanskelige å få på rett, siden det ble litt friksjon mot felgbåndet slik at dette ikke ble liggende riktig. Men dekkene ble tette..
Synes også at dekket fungerer bra på grus. Noe glatt på våte steiner, men hva er ikke det? (Hadde et fall på rittet hvor jeg skulle sykle forbi noen som ikke ville vike, etter gjentatte "Unnskyld" rop.)
Ble også litt overrasket i går over hvor lang stoppdistanse man har med The Crow. (Utfra mønsteret burde man selvfølgelig ikke være det.) Kjørte 2 minutters maksintervaller i skogen og måtte ha en nødbrems på våt gress/skogbunn. Det tok nærmest evigheter å stoppe.
Etter treninga monterte jeg guffe i et hjulsett til en kamerat, det er fortsatt tett i dag. Han brukte The Crow og slanger på Sykkelenern og punkterte. Han brukte forøvrig Flyweight 330 med slanger på Raumerrittet og punkterte der også...
|
|
|
[Re: Christen]
15/08/2007 11:38
|
Buoyen
Besatt
|
Besatt
Jeg har punktert 2 ganger siden jeg begynte å kjøre slangeløst: #1 NC i Trondheim da jeg kjørte med 20 psi i NN 2,1" = vrengte av dekket i en sving. #2 Moste felgbåndet før skarverittet = bakfelg ikke tett, så har kjørt med lateksslange der siden (har ikke giddet å bruke energi på å få fiksa det).
Dekk jeg har brukt: NN, Speed King SS, XCR Dry, FF, Crow
Redigert av Buoyen; 15/08/2007 11:38.
|
|
|
[Re: jorn_almberg]
15/08/2007 20:38
|
svegar
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Mulig jeg var unødvendig muggen hva gjelder The Crow og guffe - jeg er også svært begeistret for kjøreegenskapene til The Crow, men har hittil for dårlig erfaring med punkteringssikkerheten. Og når jeg likevel må bruke slange så foretrekker jeg Flyweight.
sv
|
|
|
|
|