Hei!
Jeg trenger nytt bakhjul, helst noe sterkere enn det jeg har i dag, da jeg gjerne må bytte et par eiker ila sesongen, og etter noen sesonger går det ikke lengre å rette opp så jeg må ha nytt hjul.
I dag har jeg Mavic 221 med XT-nav, 26", V-brems. Eiker vet jeg ingenting om. Det er 8-delt krans og bilventil. Dekket er Ritchey Z-Max. Sykkelen er en mountainbike DBS Birkebeiner, og har ikke bakdemper.
Jeg sykler primært på sti, veier 80-85kg, og prøver å peise på i en passe røff stil. Det blir allikvel enkelte grusetapper og tilbringerasfalt. Men hjulet skal være primært for stibruk.
Har vært innom et par sports-/sykkelbutikker og fått forskjellig anbefaling hver gang;
Alexrims DH19 (sett, Sportshuset)
Mavic CrossLand (sett, Anton Sport)
DT XTC 4.1 (bygd med LX-nav, DT eiker og nipler, Aktiv Fritid)
Mavic XC717 (bygd med XT-nav, Fastbikes)
Hva sier dere til dette og mitt bruk, evt har dere noe annet?
Til informasjon så vet jeg ingen ting om deler, utstyr, kvalitet osv osv. Sykler ingen konkurranser, kun for morro og for kick :) Men trenger allikvel noe som holder stand.
Jeg trenger også nytt dekk da mitt Z-Max antakelig tok med seg slangen og revnet i en snakebite. Har vært fornøyd med dekket, men har ikke sett dette dekket til salgs nå. Noen anbefalinger?
Redigert av leffi; 21/06/2007 09:48.