Så var tida kommet da min gule i-drive race til slutt valgte å takke stille og pent for seg, etter omtrent 4 år i min tjeneste. Sykkelen har lenge vært både trøtt og sliten, så dette kom jo ikke akkurat som noe sjokk.
Den har vært flittig brukt (enkelte vil kanskje si grovt misbrukt), dog ikke helt primært til det den var designa for. Den heter jo "race", og har en geometri som er litt mer tilpassa en rittsituasjon enn de andre i-drivene, men det nærmeste min bruk kommer "race" er vel av typen førstemann ned frognerseteren eller slalombakken i hafjell (ok, og en tur i montebellorittet, men da hadde jeg ingen som helst planer om å bli førstemann eller sykle fort i det hele tatt).
Av oppgraderinger, skader og utbytting kan bl.a. nevnes nye platformklikkpedaler, ny vbrems, nye skivebremser, bøyd setepinne, masse ryki eiker, tre nybygde hjul, diverse dekk, minst 5 ryki bakgir (alle shimano), bytte til sram bakgir, ryki baknav, lockout i bakdemper ødelagt, mange bolter for bakdemper knekt og festet i ramma bøyd, returdemping i gaffel låst på maks, bulk i kjedestaget, krankdrev som har blitt krankbeskytter.
Se bilder og detaljer her:
http://flathen.net/tf/log/idriveSå gjelder det bare å få tid til research, kjøp og evt. bygging av noe nytt og bedre.
(At dette er vanskelig er helt tydelig, det er allerede 7 uker siden skaden skjedde...)