Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

problem med å justere styrelager FSA ORBIT Z

problem med å justere styrelager FSA ORBIT Z #411804 12/06/2007 21:53
M
muggaloort Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
M
styrelageret(FSA ORBIT Z) er av typen semiintegrert. Koppene er fint presset inn i rammen og kantene på koppene er i flukt med rammen som er en nero revolution carbonramme. De to koppene er formet i bunnen med en vinkel som er tilsvarende den på ene siden av lagerene som skal ned i koppene, altså er de tilpasset hverandre. Har montert med mye fett for å motvirke vanninntrengning.
PROBLEMET er at jeg ikke klarer å justere lageret, det er tydelig slarkete, og dette forsvinner først når jeg skrur såpass til at jeg omtrent ikke klarer å bevege styret. Jeg klarer ikke å finne den gylne middelvei!!!!!!!!!!!!!!
Vær så snill, er det noen som har erfaring med dette lageret, eller andre-som har noen gode råd om hva jeg skal gjøre????

Med venlig hilsen Magnus Hansen

Vedlegg
210713-styrela.jpg (0 Bytes, 85 nedlastinger)
Re: problem med å justere styrelager FSA ORBIT Z [Re: muggaloort] #411805 12/06/2007 21:58
M
muggaloort Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
M
Og her er et bilde av den aktuelle ramma

Vedlegg
210716-nero_full_marked.jpg (0 Bytes, 98 nedlastinger)
Re: problem med å justere styrelager FSA ORBIT Z [Re: muggaloort] #411806 13/06/2007 05:27
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Har du sjekket at det er tre-fire mm mellom øverste del av gaffelrøret og toppen av stemmen? Hvis det ikke er det kan det hende du strammer topplokket mot gaffelrøret og det blir trøbbel og slark.

LarsB

Re: problem med å justere styrelager FSA ORBIT Z [Re: larsb] #411807 13/06/2007 08:21
M
muggaloort Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
M
Takk for svar Larsb, jeg har de tre-fire milimeterene i avstand, og ja, jeg løsner stemmen før jeg skal justere lageret.
Men nå tok jeg en sjekk på nettet, og det ser ut til at crown racen som hørte til dette lageret, som jeg kjøpte her på forumet, ikke er lik den de viser på fsa sine hjemmesider. Den jeg har er av så stor diameter at den kanskje krasjer med nedre lagerkopp, mens den på nettet er mindre og av enkel tyke med sprekk i for å tre på lett. Hmm,kan det være så enkelt mon tro? Og hvis ikke selger har riktig crown race liggende mon tro, hvor i helsike skaffer man seg det i en fart her i landet?

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå