Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hybridramme (M) med skivefeste?

Hybridramme (M) med skivefeste? #405822 29/05/2007 22:09
Frobo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Jeg er i ferd med å få nok kjekke deler til å bygge en ny sykkel for å sykle til jobb.
Er på jakt etter en lett (1.7kg eller lettere) hybridramme størrelse medium (ca 18") med feste for skivebrems. Hard Rocx Cross 3 eller 4 rammene ser kjekke ut, men tror ikke fruen setter pris på at jeg kjøper en slik til full pris.
Karbongaffel for skivebrems hadde også vært kjekt, dersom noen har noe liggende å slenge er det bare å si ifra.

Elsykkel er kjekkest i motvind og motbakker...
Re: Hybridramme (M) med skivefeste? [Re: Frobo] #405823 30/05/2007 06:08
skognils Offline
Ringrev
Ringrev
hei
jeg bruker en NoSaint Urian ramme til 1500,- med 28" hjul som t/r jobb sykkel

har aprebic 42cm karbongaffel på den og skivebremser...
fungerer helt fint og det positive med å ikke bruke en ren hybridramme er at du kan ha skikkelige 26" piggdekk på om vinteren!

ellers har Fast-bikes.no også en "cross" ramme til 28" hjul som er i alu med stiv gaffel og styrelager for 4000,-
hvorvidt den har feste for skivebrems vet jeg ikke?

et annet tips kan være å ta kontakt med Eurotex.no for å forsøke å kjøpe en fuji hybridramme

Re: Hybridramme (M) med skivefeste? [Re: skognils] #405824 30/05/2007 16:37
Frobo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Jeg kikket faktisk på NoSaint Angel siden Urian rammen var omtrent like tung som den Cross 2 rammen jeg bruker i dag.
Monterte et par 28" hjul på Hard Rocx Y2K vintersykkelen min i går, men førsteintrykket var litt høy krank. En annen ulempe er periodisk subbing i den fastmonterte bakskjermen (trenger det her på vestlandet). Skal teste den tidsmessig mot den gamle hybriden neste uke.
Når det gjelder piggdekk er jeg i den heldige stiuasjon at jeg har en dedikert vintersykkel med piggdekk. Da er det bare å velge sykkel etter føret. Etter mange hittegodsauksjoner og mye eBay/QXL har jeg sykler for de fleste situasjoner, inkludert racer og liggesykkel.
ULlempen med dagens hybrid (Hard Rocx C3) er at den er så tung at det går nesten raskere med grusraceren. Vektforskjellen er 4kg, og det er ikke bare skjermer og bagasjebrett som gjør dette.

Re: Hybridramme (M) med skivefeste? [Re: Frobo] #405825 08/06/2007 10:40
Frobo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Nå har jeg fått tak i karbongaffel, skivebremser, hjul og utstyr.
Mangler bare ramme, maks kr 2000,-

Moderator  support