Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Cannondale Prophet Mx2 vs Specialized Sx trail 1

Cannondale Prophet Mx2 vs Specialized Sx trail 1 #405818 29/05/2007 21:59
R
RockeDaniel Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
R
Står midt mellom to sykler... Tenkte å steppe opp til bedre skytts for hard sti-sykling og freeride. En og annen tur til Hafjell og noe North Shore her i Oslo omegn.

Syklene er relativt like, derfor er jeg ute etter noen hint og vink i hvilken jeg bør ta. Eventuellt om jeg bør velge en annen sykkel...

Håper det er noen behjelplige sjeler der ute.

Fixie på butikken og terrenghesten til moroa!
Re: Cannondale Prophet Mx2 vs Specialized Sx trail 1 [Re: RockeDaniel] #405819 29/05/2007 22:48
heinrich Offline
Besatt
Besatt
personlig ville jeg gått for mx'en. bedre fabrikant, bedre komponenter (mtp demping er vel komponentene mye hips om happ, men hvor propheten vel har lettere deler (air), men ikke mindre solide vil jeg tro(en gaffel fra en sx trail er uansett til salgs på forumet for en billig penge om du heller vil ha en slik)) og du slipper specialized nye egne standarder. har selv en prophet 1000 og er veldig fornøyd med den, mens broren min har en prophet 4x, som og er en skamfet sykkel. har sett en sx i levende livet uten at det på noen som helst måte fikk meg til å ha lyst på den istedenfor propheten min. dog det hadde nok noe med at den var satt opp for en litt tyngre herre sin leke/dh sykkel og vil veie rundt 17-18kg (med totem,saint deler osv) mens min prophet, som tåler temmelig hard kjøring den og, veier 12.7. jeg liker det lett. hehe. foretrekker og commencal supreme før sx'en og min supreme ligger vel på en 15kg, som og er akseptabelt. og nei, tror ikke jeg klarer å ødelegge den med det første heller. begge syklene tåler nok mer enn meg. nå må jeg bare finne ut om jeg skal selge en av de.. hehe.

er minst en kar her inne som har godest mx 2'en så søk på det og finn ut hvem det er og snakk med han. er vel og noen her og på utfor.com som har en sx, uten at jeg har sett noen si noe om disse. ellers, om du klarer å vente til 08 syklene kommer, kommer det antakeligvis en ny sykkel mellom cannondale perp og propheten, uten at veldig mye ellers er kjent om denne annet enn at den får rundt 6 tommers vandring og link på svingarmen som perp og judge'en. tviler på at den blir vesentlig bedre enn en prophet, som tross alt er en veldig god sykkel (les reviews og linker til disse som ligger på cannondale.com), men blir bare mer vandring og muligens litt stivere bak.

ellers ha i bakhodet at jeg er glad i cannondale og ikke så glad i spescialized etterhvert som jeg hører mer om hva bedriften står for mtp drift og handlinger. produktene deres er vel gode, mem foretrekker cannondale med sine håndlagde rammer med livstidsgaranti.

Re: Cannondale Prophet Mx2 vs Specialized Sx trail 1 [Re: heinrich] #405820 31/05/2007 08:23
pastrom Offline
Entusiast
Entusiast
eneste jeg har testet av specialized i år er en liten tur med en enduro expert. Var feit den! solid og moro geometri. Men ettersom jeg testet denne på en parkeringsplass skal jeg ikke uttale meg for mye:P

MX2 derimot har jeg cruisa mer på. Ettersom jeg gikk rett fra en Kona kula til MX2'en var første inntrykket at den var blytung. Tok sin tid til å venne seg til klatreevnen og vinklene, men når det satt er sykkelen helt rå! Jeg har aldri hatt fulldempa selv før, så har ikke så mye å sammenlikne med. Men jeg har trillet litt på mange sykler for å sammenlikne før jeg skulle bestille sykkel, og ingen har en så leken og lettmanuvrert stock-sykkel som cannondale mx2.

Har testet den nesten over alt, og etter å ha kjørt litt harde singletracks med doserte svinger gleder jeg meg helt sykt til å få testet denne i cross/utforløyper, noe jeg tror den funker veldig bra til! Hvertfall om man setter den til 65,5graders styrevinkel, som er freeride vinklene på denne ramma.

Etter et par ukers bruk er jeg superhappy med valget og enda ikke funnet noe jeg kan sette fingeren på. Begge demperene er perle. Om man bruker u-turnen ned til 95mm og låser bakdemperen, får du en litt mer agresiv stillingSelvfølgelig er det endel komponenter som kan byttes ut, med tanke på vekt og egentuning. personlig er jeg ikke det minste imponert av ibeam setetgrensesnittet og kunne tenkt meg å byttet sete og pinne. Andre ting er krank, nav og styre og stem. Dette er jo ikke kritisk og er ting som fungerer bra, men jeg hvertfall kommer til å bytte med tiden.

Alt i alt et trygt og godt kjøp!

STI5
https://www.facebook.com/sti5no/
https://instagram.com/sti5no/

Kona Bike Co.
Royal Racing
EVOC Protection
7 Intelligent Design Protection
Re: Cannondale Prophet Mx2 vs Specialized Sx trail 1 [Re: pastrom] #405821 31/05/2007 15:28
O
oX|ygen Offline
Canondaleist
Canondaleist
O
Kjøret Enduro i fjor å fungerte vell å bra det, men solgte den i vinter til fordel for Prophet Mx1, og kan ikke si jeg angrer. Sykt mye morsommere sykkel.

Kjøp Cannondale!

Moderator  support