Bor i akershus og må si at jeg kunne trengt meg noen lange bakker å utfolde meg i nå. Begynner å bli lei av disse 100m lange bakkene som finnes rundt her. Er det noen som har tips om noen fine stigninger som ligger ikke alt for langt unna osloområdet og som er fine til racer? Helst ikke mer 2 timers kjøring.
Beklager mitt litt korte svar, men andre har visst utfylt det. Minneåsen er en fin stigning å trene i. Svært jevn, ikke for hard, men lang nok til å finne en rytme og bli skikkelig svett. Jeg vet at noen har pleid å kjøre til Minneåsen, for så å sykle den opp på den ene siden, ned på den andre siden og vice versa. Gjentas etter behag.
Beklager mitt litt korte svar, men andre har visst utfylt det. Minneåsen er en fin stigning å trene i. Svært jevn, ikke for hard, men lang nok til å finne en rytme og bli skikkelig svett. Jeg vet at noen har pleid å kjøre til Minneåsen, for så å sykle den opp på den ene siden, ned på den andre siden og vice versa. Gjentas etter behag.
Det er greit helt greit vettu :-) Tror faktisk jeg skal prøve å ta meg en tur dit i nærmeste framtid og prøve den. Får sjekke værmeldingen og ha utstyret klart.
Minneåsen østfra er 3,8 km lang og har en gjennomsnittelig stigning på 6,8%. Det er utfordrende nok!
Bakketempo i Eidsvollrittet på fredag var 4,5 km. Den gikk fra Hurdal Torg til Hermods plass. Der flater det ut, men du er ikke helt på toppen. Kjører du fra Feiring til toppen av Minneåsen er det litt kortere, men en god del brattere. Begge veier ble kjørt i landeveisrittet i går.
Knut Anders Fostervold vant bakketempoen på fredag på 9:12,6
Dronningveien fra Sundvollen til Kleivstua. Den har til og med heia-graffiti på asfalten. Ca 320 høydemeter på 4,5 km og nesten ingen trafikk.
og hvis du først er i området så burde du sykle videre rundt steinsfjorden og opp til damkjern. så sykler du ned igjen og videre derfra, mot jevnaker, og tar en tur oppom ringkollen også. det hele avsluttes med en is på garntangen like før sundvollen.
for alle som er litt over middels intereserte; fredag går ringerike grand prix opp til kleiva. det ønskes så mye folk som mulig oppover for å lage litt tour de france stemning. sjekk www.rgp.no