Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Skrive søknad for opprettelsen av Holmlia Sykkel Forening

Skrive søknad for opprettelsen av Holmlia Sykkel Forening #397132 08/05/2007 14:08
Aviator1992 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Hei,

Jeg skal til å søke om stipend http://www.holmlia.skole.no/?artikkel=120 for opprettelsen av en sykkelklubb her på Holmlia. Så det jeg lurer på er hvordan man bør skrive en slik søknad. Ting som er viktig å få med, måten en søknad er skrevet på og lignende. Jeg er ikke ute etter en ferdig søknad, men bare tips på hvordan skrive en selv.

Med takk på forhånd

- Daniel

[Ride.In.Peace]
Re: Skrive søknad for opprettelsen av Holmlia Sykkel Forening [Re: Aviator1992] #397133 08/05/2007 14:20
KTL Offline
Besatt
Besatt
Få med flerkulturellt miljø, at det fanger alle aldersgrupper, og spesiellt ungdom, ingangsbiletten er rimelig og vil derfor treffe et bredere publikum.

For å få støtte bør det nok satses mye i retning av parkanlegg av typen dirt / street osv og mindre i retning ritt som ofte henvender seg til andre grupper

mvh
Knut Tore

Hva behager? Sykle for å trene???
Nei, vi sykler bare for moros skyld!
Tirsdagsklubben™
Re: Skrive søknad for opprettelsen av Holmlia Sykkel Forenin [Re: Aviator1992] #397134 08/05/2007 14:23
KamAxel Offline
Ringrev
Ringrev
Ikke for å være flisespikker, men god språkføring kan heve inntrykket av en slik søknad. Derfor burde det vel hete Holmlia Sykkelforening.

Du burde kanskje skrive inn om dere legger opp til faste treningstider, eventuelt en løsere form for samlinger. Du bør sikkert nevne at foreningen er åpen for alle (går jeg ut ifra), og at dere trenger penger til innkjøp av grunnleggende sykkelverktøy medlemmene kan bruke.

Jeg håper språkpoenget ikke blir oppfattet som kverulering.

-Amund-

Ja til mykere trær, og måtte sykkeltyver brenne! [Linket bilde fra freesmileys.org]
Re: Skrive søknad for opprettelsen av Holmlia Sykkel Forening [Re: KTL] #397135 08/05/2007 14:25
Aviator1992 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Hadde tenkt til å lage noen planer av noen dirt-baner også sende til kommunen for godkjenning. Skal be om noen bilder fra New Zealand av noen dirt-baner der som var drit fete.

[Ride.In.Peace]
Re: Skrive søknad for opprettelsen av Holmlia Sykkel Forenin [Re: KamAxel] #397136 08/05/2007 14:26
Aviator1992 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Quote:
Ikke for å være flisespikker, men god språkføring kan heve inntrykket av en slik søknad. Derfor burde det vel hete Holmlia Sykkelforening.

Du burde kanskje skrive inn om dere legger opp til faste treningstider, eventuelt en løsere form for samlinger. Du bør sikkert nevne at foreningen er åpen for alle (går jeg ut ifra), og at dere trenger penger til innkjøp av grunnleggende sykkelverktøy medlemmene kan bruke.

Jeg håper språkpoenget ikke blir oppfattet som kverulering.

-Amund-

Takk! Jeg lurte litt på det, om det var to ord eller tre ord.

[Ride.In.Peace]
Re: Skrive søknad for opprettelsen av Holmlia Sykkel Forenin [Re: Aviator1992] #397137 08/05/2007 15:11
Aviator1992 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Søknad for stipend 2007

Hei, vi er en gjeng med gutter som gjerne vil søke om stipend for å stifte og opprettholde en sykkelforening på Holmlia. Vi vil gjerne etabelere en slik forening fordi det ikke finnes noe slikt fra før, og det er alt for lite fokus på denne idretten på Holmlia. Foreningen vil være åpen for alle som er [sensurert] i sykling, om det er terrengsykling, landeveisykling, BMX, trialsykling osv. spiller ingen rolle. Vi har allerede vært ute i skogen og bygget diverse hindringer, hopp, broer over hindringer o.l. så vi har litt erfaring.

Hvis vi får et stipend vil vi gjerne bruke den til å skape en bedre forståelse for sykling. Konkret vil vi bruke pengene til å:

• Bygge og opprettholde en hjemmeside som vil inneholde informasjon, nyheter, media [video og bilder] om sykling, eventuelle treningstider og Holmlia sykkelforening.
• Kjøpe videokamera og redigeringsprogrammer til å lage en sykkelfilm som vil bli lagt ut på nettet.
• Lage planer for å bygge en mini BMX dirt-bane som vil bli sendt inn til kommunen for videre godkjenning. For så å organisere materialer og en dugnad for å bygge denne banen.
• Innkjøp av grunnleggende sykkelverktøy som medlemmene kan bruke til mekking og reperasjon av sykkel. Og sykkelreperasjons bøker som medlemmer kan låne fritt.

Men hvorfor velge oss? Jo vi vil bruke stipendet til å stifte en forening som ikke eksisterer fra før. Vi vil åpne sykling slik at en bredere publikum her på Holmlia kan få nytte av denne allsidige sporten. Vi vil lage treningstider [eventuelt en litt løsere form for samlinger] og prøve å få med så mange som mulige.

[color:"green"] [/color]

Så langt har jeg kommet.

[Ride.In.Peace]
Re: Skrive søknad for opprettelsen av Holmlia Sykkel Forenin [Re: Aviator1992] #397138 08/05/2007 21:17
Asbj Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
foreslår at du tallfester et budsjett/en grovkalkyle hvor du konkretiserer hvilket pengebeløp du søker om for at regnestykket skal gå opp

og NB! i budsjettet er det viktig at du viser at stipendet ikke er alene om finansieringen

legg f.eks. inn egeninnsats/dugnad; estimer et ambisiøst men realistisk timeantall med dugnad x antall personer = antall dugnadstimer x en timesats (f.eks. 300,-/t) = klubbens egen del av finansieringen

og så hjelper det å vise til flere bidragsytere; tusenlapp fra den lokale sportsbutikken etc etc

lykketil

Re: Skrive søknad for opprettelsen av Holmlia Sykkel Forenin [Re: Aviator1992] #397139 09/05/2007 19:44
ingehg Offline
Fersking
Fersking
Først: Supert initiativ!

Min abefaling ville være å lage et coverletter (som du skisserer her), og så legge til en mer selgende pakke ved siden av som inneholder:

- Presentasjon av MTB som sport (bilder, beskrivelse, norske helter etc.). Er ikke sikkert saksbehandler vet at dette er en sport(!).
- beskrivelse av hva "end game" skal være. Det jeg forstår dere jobber for, er en dedikert bane, et miljø og verktøy for å opprettholde miljøet. Et par timer med en scanner, tusj og kart hvor man tegner inn noen detaljer kan være en bra investering.
- etablere et miljø på nett allerede nå. Bruk Facebook, Blogger eller lignende og skap blæst om det, og referer til denne i søknaden.
- Budsjett, med oversikt over dugnadstimer dere legger inn (finn pris på dugnadstimer på nettet, men 300kr/time høres greit ut) og hvilke kontantutgifter dere kommer til å ha.

Liten obs! mht. å få penger til kamera/software: sponsorer liker sjelden å gi penger til lett omsettelige varer, så dette ville jeg tonet ned.

Håper dere får dette til!

Og så tilbake til arbeid...

- ingehg

Re: Skrive søknad for opprettelsen av Holmlia Sykkel Forenin [Re: ingehg] #397140 10/05/2007 06:26
Aviator1992 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Takk for alle tipsene! Nå ser søknaden min, mye bedre ut. Skal ut i helga med en kompis som skal bilder.

[Ride.In.Peace]
Re: Skrive søknad for opprettelsen av Holmlia Sykkel Forenin [Re: Aviator1992] #397141 10/05/2007 08:02
Aviator1992 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
08.05.2007

Holmlia skole
Nordåsveien 3
1251 Oslo

SØKNAD PÅ STIPEND 2007

Hei, vi er en gjeng med gutter som er opptatt med terrengsykling og sykling for øvrig. Vi liker idretten vår, og vil gjerne vil søke om et stipend for å stifte og opprettholde en sykkelforening på Holmlia. Vi vil gjerne etablere en slik forening fordi det ikke finnes noe slikt fra før, og det er alt for lite fokus på sykling på Holmlia. Foreningen vil være åpen for alle som er interessert i sykling, om det er terrengsykling, landeveissykling, BMX, trialsykling osv. spiller ingen rolle. Vi har allerede vært ute i skogen og bygget diverse hindringer, hopp, broer over naturhindringer o.l. så vi har litt erfaring med bygging av sykkelbaner, men vi har begrensede midler og vi vil gjerne drive med vår lidenskap på et høyere nivå.

Hvis vi får et stipend vil vi gjerne bruke den til å skape en bedre forståelse av sykling. Helt konkret vil vi bruke pengene til å:

Bygge og opprettholde en hjemmeside som vil inneholde informasjon, nyheter, media [video og bilder] om sykling, eventuelle treningstider og Holmlia sykkelforening.
Lage planer for å bygge en mini BMX dirt-bane som vil bli sendt inn til kommunen for videre godkjenning. For så å organisere materialer og en dugnad for å bygge denne banen.
Innkjøp av grunnleggende sykkelverktøy som medlemmene kan bruke til mekking og reparasjon av sykkel. Og sykkelreparasjons bøker som medlemmer kan låne fritt.

Men hvorfor velge oss? Jo vi vil bruke stipendet til å stifte en forening som ikke eksisterer fra før. Vi vil åpne sykling slik at en bredere publikum her på Holmlia kan få nytte av denne allsidige sporten. Vi vil lage treningstider [eventuelt en litt løsere form for samlinger] og prøve å få med så mange som mulige. Vi tror at det vil være morsomt og utfordrende å innføre sykling for alvor p å Holmlia.

Vi håper at vi kan gjøre en innsats i nærmiljøet.

Med Hilsen:

[Ride.In.Peace]
Re: Skrive søknad for opprettelsen av Holmlia Sykkel Forenin [Re: Aviator1992] #397142 10/05/2007 12:08
Arne_And Offline
More than words
More than words
Bra initiativ, og bra søknad synes jeg. Du skriver: "Vi har allerede vært ute i skogen og bygget diverse hindringer ...". Dersom dere har hatt tillatelse til å gjøre dette så er det bra, hvis ikke ville jeg ikke nevnt det i søknaden, evt omformulert det (f.eks. tatt bort "vært ute i skogen og").

Litt språkpirk:
- "SØKNAD PÅ STIPEND" -> "SØKNAD OM STIPEND"
- "som er opptatt med terrengsykling" -> "som er opptatt av terrengsykling" eller "som er interesserte i terrengsykling"
- Skriv om "Lage planer for å (...) godkjenning. For så å organisere materialer og en dugnad for å bygge denne banen." f.eks. til "Lage planer for å (...) for videre godkjenning, for så å skaffe materialer og organisere en dugnad for å bygge denne banen."
- Skriv om "Innkjøp av (...) reparasjon av sykkel. Og sykkelreparasjons bøker som medlemmer kan låne fritt." til f.eks. "Innkjøp av (...) reparasjon av sykkel, og sykkelreparasjonsbøker som medlemmer kan låne fritt."
- Skriv om "Men hvorfor velge oss? Jo vi vil (...)" f.eks. til "Hvorfor bør dere velge å støtte oss? Fordi vi vil (...)"

Moderator  support