Nå er jeg tilbake fra Barcelona - uten nye hjul.
Jeg er ikke akkurat lommekjent i byen, og jeg hadde ikke mye tid til shopping, så jeg hadde på forhånd sett meg ut Bike Shop Tomas Domingo i Carre de Sepulveda (gangavstand fra Metroen på Espanya)
hjemmeside som et lovende sted.
Det var det i og for seg også, med mye fancy sykler utstilt, f.eks. en Look 595, en Scott Addict, en Stumpjumper Carbon (for terrengfolket) og ikke minst juksemakersykkelen BMC SLC 01 (som jeg aldri før har sett i levende live).
Men det var jo hjul jeg var ute etter, og i den kategorien var ikke utvalget like mye å rope hurra for. De hadde en del Mavic, Rolf og Campa-hjul utstilt, men ikke noe mer avansert enn Ksyrium SL - og det var over 800 Euro for settet. Det er kanskje (?) noen hundrelapper å spare her hvis man får trukket fra momsen, men jeg lot meg ikke friste.
Det store shoppingsenteret El Corte Inglès i nærheten av Plaza Catalunya har også en sykkelavdeling så vidt jeg erindrer fra tidligere besøk. Du kan evt. stikke innom der også. Alltid morsomt å kikke på sykler! Det heteste tipset er tilsynelatende å kjøpe hjul i Norge og bruke tiden i Barcelona på å titte på Antoni Gaudìs fantastiske byggverk.