Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tja, hvorfor ikke...

Tja, hvorfor ikke... #392659 27/04/2007 12:35
frodegutt Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt

Re: Tja, hvorfor ikke... [Re: frodegutt] #392660 27/04/2007 12:47
freeride dude2 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Kjekt for alle goværssykkellister. Men det koster jo en del penger da. Fra VG: Ifølge regionvegsjefen vil sykkelrøret koste 15.000 kroner per meter. Det vil si at et åtte kilometer langt rør kan koste 120 millioner kroner.

Kjør hardt, kjør stil, hopp med sykkel med et smil!!
Re: Tja, hvorfor ikke... [Re: freeride dude2] #392661 28/04/2007 11:20
GeirEivind Offline
Besatt
Besatt
Som Ex-bodøværing med maaaange timer på sykkel i forblåste bodø håper jeg de passer på slik at de ikke ender opp fungere som vindtuneller, og at de greier få disse taggerne til ikke gjøre den hele gjennomsiktige greia seende ut som en mørk tunell av tagging på tagging.

Re: Tja, hvorfor ikke... [Re: GeirEivind] #392662 28/04/2007 11:40
geiranders Offline
Besatt
Besatt
Sitat fra vårt gamle intervju med Gary Fisher:
http://terrengsykkel.no/index.php?id=69

"En korsfarer for sykkelens plass i samfunnet kaller Gary Fisher seg. Men han vil ta hevn over bilindustrien med fredelige midler. Han gidder ikke krangle med rattmafiaen.

Ikke så lenge hans egne ler ham like opp i fjeset hver gang han kommer trekkende med sine gjennomsiktige sykkeltunneler tre meter over bakken. Oppfinneren smiler bestefarklokt i sin campingstol.

- Jeg er forut for min tid. Jeg er sikker på at ettertida ikke vil le."

*

Fisher snakket lenge om dette under intervjuet vi gjorde med ham i Italia, idéen om gjennomsiktige rør for syklister - som skulle få flere til å bruke sykkelen uansett vær. Han hadde foreslått det for myndighetene et par steder i California, uten hell. Men siden hans planer gjaldt urbane bysentra, ville han plassere tunellene over bakkeplan. Det hjalp neppe på responsen. Spørsmålet er selvsagt om folk gidder å bli våte og kalde på vei fra egen dørstokk og bort til selve røret.

*geiranders

Re: Tja, hvorfor ikke... [Re: geiranders] #392663 28/04/2007 15:40
R
Rolf Offline
Veteran
Veteran
R
Quote:

Ikke så lenge hans egne ler ham like opp i fjeset hver gang han kommer trekkende med sine gjennomsiktige sykkeltunneler tre meter over bakken. Oppfinneren smiler bestefarklokt i sin campingstol.

Dette er vel gjort for fotgjengere et eller annet sted i USA? Det var en reportasje om det på TV for en stund siden.

Gangveier over bakkeplan mellom bygninger og gangveier internt i bygningen. Kanskje ikke helt egnet for sykling, men det kan kanskje brukes som forbilde.

Sykkelveier over bakkeplan (med eller uten tak) kunne kanskje vært en ide et og annet sted her i landet også.

Rolf

Moderator  support