en kollega av meg har hatt dette hjulet liggende i kjellerboden i mange år, og lurte nå på om noen kanskje vet hva dette en gang i tida har stått på, eller om det er et resultat av en oppfinnsom (amatør-)hjulbygger. Han fikk i sin tid tak i hjulet gjennom jobb, det sto fastlåst i et sykkelstativ på NTNU i en god periode før teknisk avd klippet det løs.
Felgen er en god gammel Panaracer Shield XC, eikene er DT Swiss, navet XTR
Årgang: Ca.1998-2000(???)
Hjulet er snorrett og j**la stivt. og for øvrig til salgs om noen er interessert.
Take your protein pills and put your helmet on K L E I N Attitude
Tror ikke det har vært "standard" noen gang, men husker vagt at jeg så det i bruk på noen få sykler på 90-tallet (-selvfølgelig nok et desperat forsøk på å forandre en ellers genial design hva gjelder styrke/vekt som et vavnlig eikehjul gir..!)
mvh Knut Tore
Hva behager? Sykle for å trene??? Nei, vi sykler bare for moros skyld! Tirsdagsklubben™
Re: HVA ER DETTE FOR NOE??
[Re: KTL]
#39136525/04/200706:56
Jeg har også bygd et slikt hjul. Må være det sterkeste jeg har hatt, brukte et billig Trek-nav og en ganske lett Matrix felg. Kjørte DH på hjulet i gamle dager, flere år, uten antydning til svikt. Felgen holder seg rett fremdeles, men navet trenger nye lagre.
clark kent var i hine hårde dager et sykkelmerke i junaiten som sverget til litt sære løsninger på eiker og slikt, de hadde endel customsykler som ble levert med vridde eiker som her. De hadde også et nav som het "pineapple" med eikeinnfesting i senter av navet - go figure.
-tommy
--- det blir et annerledes liv i Dronning Mauds Land ---
Jeg har også bygd et slikt hjul. Må være det sterkeste jeg har hatt, brukte et billig Trek-nav og en ganske lett Matrix felg. Kjørte DH på hjulet i gamle dager, flere år, uten antydning til svikt. Felgen holder seg rett fremdeles...
OK, men det har ingen ting med det merkelige eikemønsteret å gjøre.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Jeg har også bygd et slikt hjul. Må være det sterkeste jeg har hatt, brukte et billig Trek-nav og en ganske lett Matrix felg. Kjørte DH på hjulet i gamle dager, flere år, uten antydning til svikt. Felgen holder seg rett fremdeles...
OK, men det har ingen ting med det merkelige eikemønsteret å gjøre.