Jeg er ute etter en 3-hjuls sykkel for voksne, og tenkte kanskje det var noen her inne som kunne komme med noen tips.
Bakgrunnen er en person som har hatt hjerneslag, med lammelser i venstre side.
Dette gjør det umulig å sykle med en vanlig sykkel, mest pga svært redusert balanse og en lam venstrearm.
Sykling er imidlertid glimrende trening og vedkommende har i vinter tråkket en del med et pedalsett som kan settes foran en vanlig stol.
Det jeg er ute etter en en sykkel der man sitter relativt lavt uten fare for å kantre.
Det finnes flere forskjellige typer som sikkert kunne brukes, jeg så flere varianter i Amsterdam i påsken. Men hvor får man tak i slike???
Hjelpemiddelsentralen kunne ikke hjelpe, med henvisning til at personen er over 26 år og dermed ikke er berettiget til hjelp til sykkel.
En elektrisk rullestol som passiviserte pasienten fullstendig og som koster skjorta, kunne hun få... Men et kombinert treningsredskap/fremkomstmiddel som er mye billigere var umulig.
Forstå det den som kan.
Er det noen der ute som har en slik sykkel eller som vet hvor jeg evt kan lete så er jeg takknemlig for alle slags tips.