En Strålende vårdag i Drammens-området måtte jo bare krones med en sykkeltur!
Jeg var veldig spent på snø-situasjonen litt oppi høyden, så jeg tok turen opp bak Solberg Spinneri og opp til Nerdammen og Mellomdammen. Planen var å følge den blåmerkede stien til Tverken. Turen opp gikk i steikende sol og jakka forsvant i første bakke :-) endelig et snev av sommer... Snøsmeltingen var hvertfall tydelig på veien opp, men som fryktet som lå det godt med snø rundt de idyliske "dammene" på toppen av den alt for lange motbakken.
Som fryktet lå det en del snø der oppe enda, så turen over til Tverken måtte skrinlegges. Derimot ble det en artig tur tilbake. Jeg tok riktignok en liten avstikker og fant en artig sti fra parkeringsplassen ved selve oppstigningen til "dammene". Her tok jeg en vei rett øst mot Drammen og ned langs en bekk, hvor jeg havnet inn på lysløypa som går mellom Aron og Nedre Eiker.
Dette blir mitt første forsøk på å legge inn bilder på forumet, så nå er jeg spent på resultatet:-)
Hey, flott rapport! Har selv lurt på hvor mye snø det ligger på nivå med Nerdammen/Mellomdammen og Tverken. På bakgrunn av lybs og nå din rapport, tror jeg at jeg venter en ukes tid før jeg inntar Skimtplatået.
Har du et redigeringsprogram for bilder på maskina di? Hvis ikke kan du enten laste ned et enkelt og gratisk program, eller bruke Paint som er innebygd i Windows: Høyreklikk bildet, klikk på Edit. Voila!
Hei Jeg tok ture din på søndag. (Solberg Spinneri og opp til Nerdammen og Mellomdammen. og så den blåmerkede stien til Tverken). Det var kun noen få snøpartier, ellers var det kjempefint:-)
Det var kun en liten nedtur, Tverken hadde stengt 20min før jeg kom dit. Så tok jeg turen ned mot parkeringa, men svingte av mot turheisen. For så å kjøre stien på siden av Kjøsterudjuvet. Her var det kun to snø partier rett etter "motorveien" inn til Tverken.
Jens
Re: Solbergelva og Drammen, en vakker vårdag :-)
[Re: JAJ]
#38640216/04/200718:05
Dette var gode nyheter! Snøfritt på gromsti med andre ord. Jeg har fri i morgen. Hmmm... ut på tur!
Neida, du skal kjøre intervaller opp Konnerudgata du.
Intervaller først, så dessert i marka!
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Re: Solbergelva og Drammen, en vakker vårdag :-)
[Re: bik3man]
#38640517/04/200709:32