For å si det sånn - en ting er å bli påkjørt/nesten påkjørt en annen ting er en feilparkert bil.
Selvtekt er i praksis aldri lurt. Å sparke borti speil på biler som står feilparkert er hærverk, hverken mer eller mindre. Du vet aldri 100% sikkert HVORFOR bilen står der den gjør. For alt du vet så kan det være barnevernsvakta på utrykning til en unge som blir banka opp...
Når man blir påkjørt/nesten påkjørt er det en annen vinkling, MEN, selvtekt er sjelden lurt uansett. Å hive nøklene inn i bushen var ikke så dumt tenkt. Fysisk skade på andres gjenstander bør man unngå.
I disse tider så kan det være skummelt å bli for animert også:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1714757.eceBare som en liten påminnelse om at det ikke er alle som har grått hår og derrick-briller...
Jeg pekte (!) i fjor på en liten rød bil som kom fisende forbi i minst 70 i 30-sonen der jeg bor, og det endte med at fyren stoppet på fire stive hoppet ut og skreik til meg at jeg "kunne bare holde kjeften min jævla horepuler" før han smatt inn i bilen og spant avgårde. Godt han ikke hadde pistol...
Biffo