Har en Klein Adroit som er under oppgradering. Har bestilt SRAM X0 Gripshift, samt X0 medium bakgir. 9 delt 990 kassett og 991 kjede. Det neste er nå bestilling av krank. Mine ønsker er lav vekt med god girfunksjon sammen med SRAM utstyret. Hva bør jeg velge? Har sett på FSA Carbonkrank. Er det et godt valg!
Shimano xtr, Fsa, Race Face, Extralite, tune. Ingen ting blir feil bare og kjøpe det du syntes ser bra ut. Selv prøver jeg ut den nye Rotor kranken med ovale drev og er kjempe posetivt oversaket over denne foreløpig
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Re: Valg av krank til CC sykkel.
[Re: olechr]
#37923725/03/200717:40
Takk for raskt svar. Dette var grei info. Har vært fornøyd med min gamle XTR krank, og ønsker at girskiftet på min nye krank vil fungere like bra men samtidig fjerne noen gram ved å kjøpe en carbonkrank.
Lekkert, men i overkant dyrt i forhold til hva denne 10 år gamle rammen er verdt å spandere penger på. Har et håp om å bruke max. kr. 3000,- på komplett krank/drev/BB.
FSAs karbonkranker er tyngre enn XTR hvis ikke du går for titanlager.
Hva med Race Face Deus?
Trodde i min uvitenhet at carbonkranker var lettest, men Race Face kan være et godt alternativ. Hva med pris og vekt kontra XTR. Følger det med BB-lager i prisen?