Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Krankdrev og kompatibilitet

Krankdrev og kompatibilitet #378625 23/03/2007 16:30
H
harjoferie Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
H
Er i besittelse av en FSA MegaExo SuperDuper V-stil (og gudene vet hvor mye mer den heter) krankdrev og ettersom den er spesifisert til å bruke 104/64 drevboltsdiameter så kan jeg ikke fatte og begripe annet enn at alt som måtte krype og gå av krankdrev med nevnte drevboltsdiameter burde passe på denne?

Men hvorfor tro når man kan vite?

Etter en streng vinter mangler midtdrevet fremme flere tenner enn meg. Heldigvis.
En billig sykkelsjappe nede på CarlBerner påstår til min store lykke at den har billigere drev enn Cyclecomponents. Så; vil min late men dog utålmodige natur finne ro med et Shimano XT midtdrev på min FSA krank sammen med to originale FSA drev eller er jeg i ferd med å skaffe meg trøbbel jeg ikke ante eksisterte?

...og språkpolitiet er mer en velkommen med kommentarer angående min bruk av semikolon...

Re: Krankdrev og kompatibilitet [Re: harjoferie] #378626 24/03/2007 10:07
EgilS Offline
More than words
More than words
Mulig du vil finne mer ro med et drev som har litt større slitestyrke enn XT?

Re: Krankdrev og kompatibilitet [Re: EgilS] #378627 24/03/2007 11:10
H
harjoferie Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
H
Antar det svaret impliserer at alle 104/64 drev passer?
Leser jo litt her og der om slitasje, RaceFace, Middleburn(?) og diverse men det er vel mest synsing og ikke kjempegodt dokumenterte fakta?
Tror jeg begynner å bygge opp litt egen erfaring ved å prøve ut et XT drev så får vi se om slitestyrke er et reelt problem eller bare rykte.
Slitasje kan jeg takle - det betyr bare at jeg har brukt utstyret. Brekkasje derimot....ikke like positiv der. Stønter ikke, så brekkasje betyr enten produktfeil eller at jeg har klønet :-)

Re: Krankdrev og kompatibilitet [Re: harjoferie] #378628 24/03/2007 18:50
N
nicolai Offline
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
N
Ikke kjøp XT-drev. De holder ikke lenge. Det er "dokumentert", dvs jeg vet ikke om noen som har andre erfaringer, men mange som har klaget på slitasjestyrken på disse drevene, meg inkludert.

RaceFace holder bra, Middleburn kanskje bedre. Blackspire skal også være bra.

Jeg har testa RaceFace, og er happy med de. De holder sålangt bra.

/Are Nicolai
Re: Krankdrev og kompatibilitet [Re: harjoferie] #378629 25/03/2007 12:43
njale Offline
Avhengig
Avhengig
Quote:
Leser jo litt her og der om slitasje, RaceFace, Middleburn(?) og diverse men det er vel mest synsing og ikke kjempegodt dokumenterte fakta?
Tror jeg begynner å bygge opp litt egen erfaring ved å prøve ut et XT drev så får vi se om slitestyrke er et reelt problem eller bare rykte.

Gjør det, post her at det ikke varte særlig lenge, og vi har bare nok en synsing og ikke kjempegodt dokumentert fakta.

Selv kjører jeg med Deore M510 midtklinge. Den er i stål, jeg synes den varer mye lenger enn alu-klingene jeg har brukt, og i motsetning til hva noen andre synes så synes ikke jeg den gir chainsuck. Men en disclaimer er nødvendig her, jeg sykler mest til og fra jobb og lite sti, og det er vel i skogen med mye dritt og møkk at man best merker chainsuck-forskjeller.

Denne klingen er øverst på klinge-bestselgerlisten på CRC.

CC har den også.

Hilsen Njål

Moderator  support