Du oppdaget det jo ganske fort da. Snakket med noen i Trondheim på fredag, som var fornøyde med at de ikke hadde fjernet festet til tidtaker-chipen fra i fjor. Var så greit å slippe og stripse fast en ny hvert år....
Hva i all verden gjorde det startnummeret der i det hele tatt?
Tja, det står i rittreglene at du skal ha nummer på høyre og venstre side og foran på hjlmen. Så da gjør man vel det da....
Jeg plukket av mine tre i garderoben på jobben i går morges, så jeg må også unnskylde meg for dette. I tillegg har jeg ikke klippet av chip-festet. Men i dag skal sykkelen vaskes (Oooops) Jeg er visst skyldig for en trippel stilforseelse.
Hva sier stilpolitiet om hvor sykkelkåmpjuteren skal/kan festes? Høyre/venstre eller på stemet? Har og sykkelfeste for Polar klokka mi, hvor skal denne festes? Føler det kan bli litt mye rot der framme med kåmpjuter og pulsklokke...
Likevekt og symmetri behøver ikke å være synonymer. De mest begavete setter magneten der den minimerer evt kast i hjulet. De mest stilbevisste bruker denne lille røveren:
Da minimeres både estetiske praktiske innflytelse fra hjulmagneten.
Trenger du måler for tråkkfrekvensen er du allerede utafor stilen såpass grovt at størrelsen på magneten ikke spiller noen rolle. Den stilsikre tråkker som en finstillt metronom uten en svær plastkladeis festet til kjedestaget.
Nettopp hjemme fra "morgen"-tur. Måtte prøve det nye "retro kameraet" som jeg har fått på telefonen min. Har nettopp skiftet til hvitt sete og hvit styre tape også. Det må stilpolitiet like.
Trenger du måler for tråkkfrekvensen er du allerede utafor stilen såpass grovt at størrelsen på magneten ikke spiller noen rolle. Den stilsikre tråkker som en finstillt metronom uten en svær plastkladeis festet til kjedestaget.
Noe av det samme ble sagt om bruk av pulsklokke av TV2-kommentatorene under en av etappene i TdF. "Pulsklokke er mer tiltenkt opplæring, og de mer erfarne kjører på nå følelse..."
Trenger du måler for tråkkfrekvensen er du allerede utafor stilen såpass grovt at størrelsen på magneten ikke spiller noen rolle. Den "stilsikre" tror han tråkker som en finstillt metronom uten en svær plastkladeis festet til kjedestaget.
Det er mange som gjemmer seg bak stil for å ha en unnskyldning til å bli inne. Dette vil i sin tid hemme muligheten for å bli en stilig syklist med veldefinerte bein og rytmisk tråkk når sommeren kommer. Alle ambisiøse syklister har visst å tilpasse doningen til våt vintersykling med skjermer. http://www.teamsky.com/gallery/0,27401,17594_5870079_5771590,00.html#photo=5
Hurra for Øyvind! Som forøvrig peker på et viktig stilskille. Italiensk på den ene siden og belgisk på den andre siden.
Her ser vi den mest Flamske hardingen av dem alle sammen. At han er russer illustrerer poenget bare enda bedre:
Her har vi den italienske typen.
Bare disse to bildene bør illustrere at vi har TO stilskoler. Den ene handler om Hardhet, tøffhet og det å kjempe seg fram til seier gjennom kumøkk og vindkuler. Den andre om å føne håret.
Det er selvsagt opp til hver enkelt å velge side her. Hadde jeg hatt valget ville jeg vært Beliger. Derfor er mitt syn at svarte sokker, svarte seter, svart styretape og grønne dekk og pumpe på ramma samt vindvest ER stilig. Særlig i Enebakk-rundt-vær (2010 edition). I tillegg får man syklet så mye mer når man bor her i landet.
Det er mange som gjemmer seg bak stil for å ha en unnskyldning til å bli inne. Dette vil i sin tid hemme muligheten for å bli en stilig syklist med veldefinerte bein og rytmisk tråkk når sommeren kommer. Alle ambisiøse syklister har visst å tilpasse doningen til våt vintersykling med skjermer. http://www.teamsky.com/gallery/0,27401,17594_5870079_5771590,00.html#photo=5
Helt enig. Så lenge skjermene følger hjulbuen, ser det stilrent ut. Underrørsmontert forskjerm og setepinnemontert bakskjerm bør fortsatt gi grunn til dytt i grøfta.