...å få tak i deler til en fornuftig pris.
Ja, det er nettopp det som er problemet!
Tidligere kunne min lokale sykkelsjappe bestille deler fra BikeToyz i Danmark men denne ordningen opphørte i fjor. I stedet skulle man henvende seg direkte til Answer Products Europe i Sveits(!). Jeg har ikke klart å spore opp dette firmaet, antar at planene om dette aldri ble realisert.
Samtidig ble Answer/Manitou kjøpt opp av Hayes Bicycle Group (derav navnet HB Suspension). Dette fikk meg til å håpe at den nærmest håpløse dele-/servicesituasjonen ville bedres. Jeg har forsøkt å kontakte Hayes-importør Foss Sykler for å høre om de kommer til å føre Manitou i Norge. De har så langt unnlatt å svare på mail og på hjemmesidens kontaktskjema.
På nåværende tidspunkt kan jeg ikke se noen andre alternativer enn utenlandske nettbutikker med ganske dyre fraktomkostninger. Enduro er et soleklart alternativ på støv-/oljepakninger og o-ringer får man kjøpt mange steder så vanlig vedlikehold kan jo heldigvis utføres likevel. Hadde forøvrig en Manitou-gaffel til service hos TFTuned i fjor, veldig godt utført arbeid men dessverre også veldig dyrt.
Mvh Kristian