Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

speedplay pedaler, vonde å komme ut av.

speedplay pedaler, vonde å komme ut av. #371591 26/02/2007 20:18
A
amigo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
A
jeg har nylig investert i speedplay zero pedaler og synes de er utrolig vanskelige å komme ut av. Greit nå når jeg bare sitter på rulla, men jeg ser jo skrekkscenariet for meg. Noen tips?

Re: speedplay pedaler, vonde å komme ut av. [Re: amigo] #371592 26/02/2007 21:04
L
Lektoren Offline
Besatt
Besatt
L
Gratulerer med fine, nye pedaler!

Dette hentet jeg fra speedplays hjemmeside:

How do I release from Zero pedals?
Twist your heel outward to release from Zero pedals. As with all clipless pedals, it is easiest to disengage with your leg fully extended at the bottom of the pedal stroke.

Jeg har ikke falt på de tre sesongene jeg har brukt speedplay x på landeveien (men to ganger på rulle...) Likevel forstår jeg at du er nervøs, for speedplay føles litt merkelig i starten. Mitt eneste tips er å trene på å klikke ut noen ganger. Det er jo (skal ikke være) spesielt tungt (hvis du ikke har kjøpt modellen for banesykling), det krever bare at du vrir litt lenger til siden enn med vanlige pedaler. Husk også at det overhodet ikke hjelper å dra opp mens du vrir.

Re: speedplay pedaler, vonde å komme ut av. [Re: amigo] #371593 27/02/2007 10:05
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Bruker du de rette mellomleggsplatene mellom "bindingen" og skoa?
Hvis du ikke gjør det, men bare har skrudd dem rett fast, eller med feil plater kan pedalene binde i mekanikken og bli vanskelige å løse ut.

Dette gjelder mine Speedplay X av eldre årgang, men de er så like at det verd å sjekke likevel.

LarsB

Redigert av larsb; 27/02/2007 10:06.

Moderator  support