Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kappe bremseslange - Hayes HFX 9 Carbon - Trøbbel

Kappe bremseslange - Hayes HFX 9 Carbon - Trøbbel #369043 12/02/2007 13:58
B
bmb Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
B
hei.

Må kappe bremseslangene på disse bremsene. Problemet er:

Jeg skrur ut hylsa/mutteren/nippelen som sitter rundt slangen og som går inn i hendelen. Da bør det i følge manualen bare være og dra ut slangen og så kappe den til riktig lengde. Problemet er at slangen sitter dønn fast inni der. Er litt redd for å røske for hardt og ødelegge noe.

Hva bør jeg gjøre, noen som kan hjelpe meg ?

Re: Kappe bremseslange - Hayes HFX 9 Carbon - Trøbbel [Re: bmb] #369044 12/02/2007 19:37
Santacruz Offline
Besatt
Besatt
Kan ikke hjelpe, men bare ikke røsk. Min svoger har samme problem og dro til for hardt. Han har brukt mange måneder for å få tak i riktig del. Ta med til sjappe.

Re: Kappe bremseslange - Hayes HFX 9 Carbon - Trøbbel [Re: Santacruz] #369045 12/02/2007 21:21
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Quote:
Kan ikke hjelpe, men bare ikke røsk. Min svoger har samme problem og dro til for hardt. Han har brukt mange måneder for å få tak i riktig del. Ta med til sjappe.

Er du sikker på at man ikke bare skal røske? Hva kan egentlig gå i stykker, annet enn om man skulle klare å dra i stykker selve slangen? Olive + insert må man jo bytte etter at man har kappet og skal koble sammens igjen allikevel og det er vel bare at kon-fasongen på olivenen sitter godt inne i hendelen.

Har riktignok ikke prøvd på carbon utgaven, men på et par HFX9 XC jeg hadde så satt slangen sånn passelig men løsnet med et rykk uten at noe tok skade av det.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han

Moderator  support